Dag 16: Page - Mexican Hat

Verenigde Staten, Mexican Hat

Vandaag zou een drukkere dag worden. We zijn weer gestart met een lekker ontbijtje en daarna op naar Canyon X.
Deze slotcanyon staat bekend als een broertje van de bekende Antelope Canyon maar nog niet zo bekend. Van Antelope Canyon had ik gelezen dat het bij wijze van spreken Disneyland toestanden zijn waar je als kudde vee doorgejaagd wordt. Bij Canyon X zou het veel rustiger zijn.
Leuke bijkomstigheid was dat ik Heidi en haar gezin zou ontmoeten. Deze leuke dame heb ik leren kennen via het AllesAmerika-forum en zij doen soortgelijke route als ons. Normaalgezien zouden zij gisteren de tour gedaan hebben maar door een lekke band waren zij genoodzaakt om ook vandaag de tour te doen.
We hadden dan ook nog het geluk dat we samen in de groep zaten, konden we toch wat bijkletsen!
We werden met een busje naar de ingang van de canyon gebracht. Daar stond David, onze gids, ons op te wachten om ons door de canyon te begeleiden. Hij begon met al onze fototoestellen en gsm’s juist in te stellen zodat we de canyon op zijn mooist konden fotograferen.
Eenmaal binnen kon de fotoschoot beginnen! Je weet niet waar eerst kijken, achter elke hoek heb je weer een ander zicht! Sneller dan verwacht waren we er al door, ik dacht dat de canyon langer zou zijn... Maar soit het was toch wel knap om door te lopen!
Daarna werden we terug naar de parking gebracht waar we afscheid namen van Heidi & co, leuk om jullie ontmoet te hebben! πŸ‘
Hierna hebben we onze tocht verdergezet naar Monument Valley. Maar voor we daar zouden arriveren hebben we eerst nog een serieus onweertje moeten passeren... Amai! Op de duur begon het ook te hagelen waardoor we wat schrik kregen voor schade aan de auto, zeker als je weet dat hier hagelbollen zo groot als golfballen kunnen vallen! Maar gelukkig passeerde we net een verlaten tankstation waar we, samen met nog anderen, toch even konden schuilen. Even later was het alweer gepasseerd en konden we verder!
Bij Monument Valley hebben we de Valley Drive gedaan, een 17 mijl lange route tussen de buttes en mesa’s door... Hier viel mijn mond echt open, wow, wat is dat hier prachtig! 🀩
Ik waande mij precies in één of andere westernfilm waar elk moment een groep indianen of cowboys tevoorschijn zouden komen op hun paard... 🀠
Vele foto’s later hebben we Monument Valley achter ons gelaten en reden we verder naar Mexican Hat, waar we zouden overnachten.
We hebben nog wel even halt gehouden bij milemarker 13, de plaats uit de film Forrest Gump, waar hij beslist om niet meer verder te lopen en terug te keren... Het is ook een mooi punt om een laatste foto te nemen van MV...
Daarna was het nog een kort ritje tot ons hotel. We hebben ons wat verfrist en zijn dan in de Swingin’ Steak gaan eten. Dit restaurant ligt maar 350m verder van het hotel dus konden we te voet gaan. Het was nog lekker warm buiten waardoor we gezellig buiten konden zitten met zicht op de “schommelbbq” waarop de steaks gebakken worden. Na 10 minuten begon er plots, out of the blue, een windje op te steken, nu ja, niet erg dachten we want het was toch warm... Ja watte, welgeteld 1 minuut later zaten we in een regelrechte zandstorm! Je zag op straat geen hand meer voor ogen! Waar kwam dat ineens vandaan?! We zijn dan maar naar binnen gevlucht want alles begon te kraken... Aldaar hebben we toch rustig onze steak kunnen opeten maar af en toe kraakte het toch tussen onze tanden... πŸ˜‚
Als de storm wat was gaan liggen zijn we terug naar onze kamer gewandeld... Allé, dat hebben we hier ook weer meegemaakt!

Morgen staat Capitol Reef op de agenda!

Prachtig daar eh! Ik ben ook helemaal weg van Monument Valley, ... nog efkes geduld voor ons... ;-)

Mia 2018-07-17 14:47:31

Vanessa en co, Ook wij vonden het fijn om jullie eindelijk eens te ontmoeten. Jammer dat mijn defecte simkaart er voor gezorgd heeft dat we niet samen konden gaan eten. Arieli heeft ondertussen gemaild dat ze de kosten zullen terugstorten zodat ik straks in Springdale een nieuwe kan kopen 😊. Bryce is ook een pareltje. We hebben de gecombineerde wandeling gedaan op 1u30 min maar dan wel pas rond 18u dus dat zal wel schelen qua hitte. Straks naar Zion. Ik hoop dat de situatie daar al wat verbeterd is. Groetjes en nogmaals bedankt voor het toffe gezelschap.

Heidi 2018-07-17 14:57:05

Hopelijk is de situatie in Zion al wat verbeterd!...

Mermans.USA 2018-07-17 16:28:15

Amai, die move van Emma πŸ‘ Zo zag ik ze niet eerder πŸ˜‰πŸ’•

Lieve 2018-07-17 20:15:47

Topfoto! Maar de fotograaf doet ook veel hΓ©... πŸ˜‚