Eindelijk zijn we aan ons avontuur begonnen…

Zuid-Afrika, Dullstroom

Gisteren 31 maart was het dan zover, de grote uittocht naar Zuid-Afrika kon beginnen!
We zijn in Mol met de trein naar Brussel-Zuid gereisd om aldaar de TGV naar Parijs te nemen, want daar stegen we op.
Alles verliep wonderwel heel vlot tot de TGV in Lille een tussenstop van een kwartiertje moest maken… Veel volk stapte af en weer veel volk stapte op. Plots merkte ik dat er in het gangpad, waar de mensen aan het aanschuiven waren om hun plaats te nemen, een kerel een paar keer terug omkeek naar mij… Ik dacht nog, wat zit die nu zo naar mij te gapen, tot ik ineens zag dat die precies ons Emma haar cameratas vast had! Ik schiet recht om te kijken of de tas nog boven ons hoofd (!) lag, maar nee hoor, ze was weg! Ik als een zottin er achteraan, maar het gangpad was nog met volk geblokkeerd waardoor ik niet direct bij hem was. Al roepend en tierend ben ik uiteindelijk iedereen voorbij geraakt en had ik hem te stekken… Maar, hij had de tas niet meer!… Sven en ons Emma waren ondertussen de wagon uitgegaan en via het perron de volgend wagon terug opgestapt om hem langs de andere kant tegemoet te gaan. We hadden hem dus gesandwicht! 😅 Toen hij dit in snuitje had begon hij te trekken en te duwen en zei hij dat de tas daar ergens tussen de zetels lag. Hij heeft zich dan kunnen lostrekken en is de wagon uitgevlucht. Uiteindelijk hebben we tas dus teruggevonden ergens tussen de zetels! Eind goed, al goed!
De verdere reis is vlot verlopen en deze morgen om 11u waren we dan eindelijk in Johannesburg. We hebben onze huurwagen opgehaald, een spliksplinternieuwe Toyota Fortuner met welgeteld 18 km op de teller, netjes! Nu, Zuid-Afrika is vroeger een Britse kolonie geweest en hier rijden ze dus links en het stuur staat aan de rechterkant… Pfff, dat is wennen hoor! Maar Sven heeft het voortreffelijk gedaan, we zijn er geraakt. Maar de ruiterwissers zijn toch een aantal keer over en weer gegaan hoor, niet omdat het regende maar omdat die dus ook omgewisseld zit met de richtingaanwijzer! 3x heeft hij ook langs de verkeerde kant willen instappen… 😂 Maar soit, dat went weer wel!
Onderweg hebben we soms toch al ogen getrokken… Hier lopen ze dus gewoon te voet langs de snelweg en steken ook over! Levensgevaarlijk! En ook ineens een weg die de snelweg kruist, zonder verkeerslichten, gewoon aangegeven met een stopbordje… De laatste 40 km van onze rit vandaag was gewone baan, eindelijk wat rustig aan denk je dan, nee hoor, daar mocht ook 120 km/u gereden worden! Op een gewone baan zoals bv de Gompelbaan in Mol! Ik heb dus al wat zweet gelaten in de auto hoor… 😅
Morgen zetten we ons avontuur verder richting Graskop en dan zullen de eerste fotootjes te zien zijn… Nu ga ik moeten stoppen want binnen 10 minuutjes gaat de electriciteit hier weer uit voor een aantal uurtjes door de loadshedding en ik weet niet of de wifi dan nog werkt… Tot morgen!

Wauw!!! Spannend!! Veel plezier!

Anke 2023-04-01 23:04:33

🙈🙈🙈

Luc 2023-04-02 07:49:37

Wat een avonturen! Geniet ervan ginder!

Katrien 2023-04-02 09:19:01

Alles went. Geniet van jullie vakantie

mia & staf 2023-04-02 09:30:49

Amai,jullie zijn nog maar pas weg en dan al zoiets meemaken! Genieten maar...maar wees voorzichtig!