Dag 1: vertrek op Zaventem!

België, Zaventem

Vandaag eindelijk D-day, we vliegen de grote plas weer over naar NY!
Om op ons gemak te zijn hadden we vannacht een overnachting geboekt in de Novotel, vlakbij de luchthaven. Deze ochtend stonden we dus, redelijk uitgeslapen, om 07u paraat op de luchthaven, klaar om in te checken.
Als ‘nicht van...’ was er toch nog een kleine schrik qua Esta-toestanden... 😅 Maar alles was in orde, we mochten allemaal mee! De dame aan de check-in wist ons ook nog te vertellen dat we geluk hadden, het is de laatste week van de solden in NY! 🤑
Het enige wat nu nog mis kon gaan waren de stipheidsacties van de luchthavenpolitie, maar daar was niets van te zien, we zijn zelfs redelijk vlot overal doorgeraakt!
De vlucht is daarna goed verlopen en een 8-tal uren later stonden we weer op Amerikaanse bodem! Aldaar met de Airtrain naar Newark Penn Station om vandaar met de trein naar Penn Station NYC te rijden. Wat ons opviel was dat het eigenlijk overal rustig was... Tot we in Penn Station aankwamen! Wat een mierennest! Eenmaal bovengronds stonden we er plots midden in, welcome in NYC... Van de rust in het chaotische citylife, wat een verschil! Gelukkig moesten we niet ver sleuren met de valiezen want ons hotel was schuin over Penn Station.
De check-in in het hotel verliep vlot en eindelijk konden we even bekomen van de vlucht. Maar lang hadden we niet want om 19u30 moesten we in het Barclays Center staan voor de basketmatch van de Brooklyn Nets tegen de Orlando Magic! Eindelijk een echte NBA match gaan bewonderen...
We zijn toch maar op tijd vertrokken want we moesten de metro voor de eerste keer nemen... Gelukkig had ik dit vooraf goed bestudeerd waardoor het allemaal vlot verlopen is.
Het Barclays Center is toch redelijk indrukwekkend als je de ‘Vabcodrome’ bij ons gewend bent... 😂 Aanvankelijk bleek dat de Nets makkelijk gingen winnen maar het laatste kwart werd het echt spannend! De Orlando Magic hebben uiteindelijk toch nog gewonnen...
Met de laatste energie in ons lijf zijn we heelhuids terug in het hotel geraakt, heel moe, het was voor ons systeem immers al 05u, maar voldaan zijn we ons bedjes ingedoken...