Dag 18: Torrey - Tropic

Verenigde Staten, Tropic

Deze morgen hebben vlug een ontbijtje genomen bij ons hotelletje. Daarna was het tijd voor de scenic byway 12, gekroond tot mooiste weg van Amerika, mijn verwachtingen waren dus groot...
Het eerste deel rij je door een soort van alpenlandschap, mooi, maar niet echt mijn ding. Ah ja, nog vergeten te vermelden, we hebben een poema gezien! Zie foto’s, wat bleef hij mooi stil staan, een geweldig beest!
Eens na Boulder veranderde de omgeving, wow, dit was meer mijn dada! Bovenop de bergen rij je met zowel links als rechts spectaculaire vergezichten, knap. Dit punt wordt ook de Hogback genoemd, voor de geïnteresseerde... Even verder passeerde we de de trailhead om naar de Lower Calf Creek Falls te wandelen, deze bijna 10 km lange trail zou de moeite waard zijn, maar de thermometer tikte tegen de 35 graden aan waardoor we wijslijk besloten hebben om deze maar niet te doen, spijtig!
We hebben ons even verderop dan maar getroost met een drankje bij Kiva Koffeehouse met een prachtig zicht op de bergen!
Even verder was er de afslag naar de Hole in the rock road. Dit is een 56 mijl lange dirt road met onderwege allerlei bezienswaardigheden. De weg is goed onderhouden dus buiten wat gebodder is deze goed te rijden. Wij hebben de weg een half uur gevolgd tot bij Devil’s Garden. Hier staan gekke rotsformaties kris kras door elkaar. Je kan hier vrij rondwandelen, er is niet echt een pad dat je kan volgen. Je mag overal in, op, rond... Erg leuk om hier rond te dwalen!
Daarna weer een half uur terug naar de hoofdweg.
Even verderop ligt het Escalante Petrified Forest. Daar kan je versteende boomstammen bezichtigen. Normaal moet je hiervoor een steile wandeling omhoog doen, maar bij 35 graden was dit geen optie! Gelukkig lag er bij de ingang ook een exemplaar, zo hebben we er toch eentje gezien... 😎
Dan was het in rechte lijn naar Tropic, het dorpje waar we slapen om morgen in de ochtend Bryce Canyon te kunnen bezoeken.
We hebben hier het dorp nog wat verkend, maar je bent vrij vlug uitgekeken... 😂
De avond hebben afgesloten bij Showdowns, het restaurant van ons hotel met live countrymuziek... 🤠

Morgen gaan we richting Zion!