Dag 3: Chelsea en Chinatown

Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we de dag begonnen met een lekker, stevig ontbijt in Little Spain. Echt een aanrader! Dit is in de Hudson Yards, een nieuwe upcoming buurt. Met een volle maag konden we er nu wel tegen! Eerste stop: The Vessel. Ik weet niet hoe ik het juist moet omschrijven maar het is een soort van kunstwerk dat enkel uit trappen bestaat, precies in de vorm van een bijenkorf... Leuk om toffe foto’s te maken. Naast The Vessel konden we de High Line op. Dit is een wandelpad gemaakt op een oud treinspoor dat verhoogd tussen de gebouwen loopt. Heel knap gemaakt! Zo zie je de gebouwen hier ook eens langs de achterkant. Over de hele lengte (+- 2,5 km) vind je overal zit -en ligbanken en veel aandacht voor groen. In de zomer moet het heel leuk zijn om daar te vertoeven. Bijna aan het einde van de High Line zijn we eraf gegaan bij Chelsea Market. Dit is een grote hal waar je allerlei hippe winkeltjes en food bars kan vinden, echt supertof om door te lopen en iets lekkers te eten of te drinken.
Na Chelsea Market hebben we onze weg verder gezet naar Chinatown. Onderweg hebben we nog wel een ommetje gemaakt langs het Friends apartment en Washington Square Park, met de grote triomfboog. Opvallend in deze buurt was wel dat de gebouwen er heel Europees uitzagen, veel laagbouw, boompjes en vooral heel stil... Op een gegeven moment stonden we te wachten om over te steken en we hoorden gewoon geen enkele auto! Je zou niet zeggen dat je nog in NY was... Heel anders dan de buurt van ons hotel waar je constant getoeter en sirenes hoort! Trouwens, tot eergisteren dacht ik dat het geluid van dat getoeter en de sirenes in films erbij gemonteerd werd om het wat dramatischer te maken, maar dat is dus niet, het is hier echt zo chaotisch! 😂
Maar soit, verder op onze route. We hadden een hongertje gekregen en aangezien we ondertussen in Little Italy, de Italiaanse buurt, zaten zijn dan maar een pizza gaan eten in de oudste pizzeria van Amerika, namelijk Lombardi’s. Little Italy gaat uiteindelijk over in Chinatown. Met al de Coronatoestanden in gedachten zijn we hier toch maar vlug doorgewandeld... 😷 Het was wel opvallend dat het in het normaal bruisende Chinatown, toch heel rustig was, weinig volk op straat en de restaurants waren leeg, de New Yorkers mijden momenteel blijkbaar deze buurt...
Na Chinatown zijn we nog doorwandeld tot Pier 35 waar vanop schommelstoelen een mooi uitzicht hebt over de East River met de Manhattan en Brooklyn Bridge op de achtergrond. Hierna gingen onze kaarsjes weer stilletjes uit en zijn we met de metro terug richting hotel gegaan... Na een korte rustperiode zijn Sven en ons Sarah nog naar de cinema gegaan. Emma en ik zijn rustig op de kamer gebleven...
Aantal km gewandeld: 14...

Prachtige foto’s. !! New York moet je toch gezien en beleefd hebben !!

Ma 2020-02-27 11:17:59

Amaai dat ziet er allemaal impressionant uit. Geniet er maar van.