Dag 7: San Francisco

Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag stond er een dagje San Francisco verkennen op het programma.
Het weer zat reuze mee want van de befaamde ochtendmist was geen sprake, al van ‘s morgens was het zonnetje van de partij!
We zijn de dag dan begonnen met een bezoek aan Alcatraz. Deze beroemde gevangenis is echt de moeite om te bezoeken. Je kan een audiotour volgen doorheen het cellencomplex waardoor je verhalen hoort verteld door zowel gevangenen als bewakers. Heel interessant om zo te weten te komen hoe het er aan toe ging in de strengst bewaakte gevangenis!
Eenmaal terug aan wal hebben we onze tocht verder gezet naar Pier 39, bekend om de vele eetplaatsjes maar vooral voor de zeeleeuwen die op de pontons liggen. Maar helaas, pindakaas de pontons waren leeg... Blijkbaar verdwijnen ze in juli voor een tijdje om te gaan paren... Spijtig, maar hier en daar lagen er nog wel een paar verloren exemplaren op de steigers dus het is niet dat we er geen één gezien hebben...
Dan maar verder naar Fisherman’s Warf, een drukke bedoeling daar maar we hebben toch nog een tafeltje kunnen bemachtigen om de bekende clam showder te eten. Dit is een typisch gerecht van San Francisco en is eigenlijk een soort dikke vissoep geserveerd in een brood, ik vond het alvast heel lekker!
Eenmaal Fisherman’s Warf voorbij zijn we aan de klim naar boven begonnen richting Lombard Street, het bekende, en enigste, kronkelstraatje van San Francisco! En klimmen was het, amai... San Francisco te voet verkennen is heel leuk, maar bij momenten een echte kuitenbijter! πŸ˜…
We arriveerden onderaan het kronkelstraatje en zijn dan maar verder omhoog geklommen om het van bovenaan ook te kunnen zien. Toch wel tof om te zien!
Bovenaan het straatje is ook een opstapplaats voor de cable car dus daar hebben we nog eens een poging gewaagd om er op te geraken maar helaas zat hij telkens vol... Dan maar te voet verder. We hebben wijslijk besloten om toch maar even terug naar het hotel te gaan want we waren echt wel stikop van al dat wandelen...
Na een uurtje bekomen besloten we om de Golden Gate Bridge toch maar eens van wat dichterbij te gaan bekijken, maar nog ver wandelen, nee, dat zat er niet meer in... Gelukkig is er een busstop voor de deur van hotel en met één overstap kwamen we aan de beroemde brug aan. Toch wel indrukwekkend als je zo dichtbij staat. Wist je dat de brug bij hevige wind 8 m naar zowel links als rechts kan zwieren?! Moet raar zijn om er dan over te gaan... We zijn dan toch nog maar tot aan de eerste pijler gewandeld, want ja, je moet er toch ook op geweest zijn! Vanop de brug heb je weerom, net als vanop Alcatraz, een prachtig zicht op de stad.
Dan terug de bus op richting hotel want we kregen toch een hongertje. Maar nog even een weetje wat het busgebruik betreft, als je op een bus zit moet eens boven de ramen kijken, daar loopt een draad, de hele bus rond, aan deze draad moet je dus trekken als je eraf wil...
Je moet het maar weten! 🧐
Even verderop in onze straat begint Little Italia, een leuke buurt met allerlei gezellige restaurantjes. Bij Michelangelo hebben we heerlijke pasta’s gegeten, echt een aanrader als je hier in de buurt bent!
Na het eten zijn we nog langs Walgreens gegaan voor after sun want we waren ons vanmorgen vergeten in te smeren met alle gevolgen vandien... Dom, dom, dom! πŸ™„
Voila, nu is het weer de hoogste tijd voor ons bedje want morgen staat er weer een nieuwe dag te wachten met als hoogtepunt voor Sarah een bezoek aan de Oracle Arena, homebase van de Golden State Warriors, haar favoriete basketploeg... πŸ€

Amai, dat ziet er geweldig uit! Fijn dat we jullie kunnen volgen! Kijken er al naar uit wat jullie ons morgen te bieden hebben!😚😍

Tanteke en Willy 2018-07-08 16:46:46

Wat een fijne stad is dat toch Mijn favoriet Leuk verslag weerπŸ‘πŸ‘