Dag 5: Pismo Beach - Santa Cruz

Verenigde Staten, Santa Cruz

Na een toch wel rustige nacht hebben we ons weg verder gezet naar Santa Cruz. Maar eerst een stop bij Ihop voor een lekker ontbijtje! Nu ja, ontbijtje, het was een heel ontbijt! Sarah had veel honger dus zij bestelde 2 gerechten... πŸ˜…
2 keer raden of ze op heeft gekregen... Maar het heeft wel gesmaakt!
Met onze buikjes rond konden we er tegen.
De snelste weg naar Santa Cruz was natuurlijk via de 101 maar wij wilden zo veel mogelijk de mooie Highway 1 doen. Maar door de grote mud slide ter hoogte van Ragged Point, die er vorig jaar geweest is, is deze nog niet volledig te rijden. Om toch zoveel mogelijk deze weg te rijden hebben een doorsteek genomen van de 101 naar de 1, deze komt vlak na de wegenwerken in Lucia uit. Dit is de Nacimiento-Fergusson Road. Een prachtige 25 miles lange route over de bergen tot de kust. Als je passagiers achterin de wagen hebt zou ik aanraden om een reispilletje te nemen want deze route heeft meer dan 100 bochten! Ook passagiers met hoogtevrees kunnen best vooruit blijven kijken want de afgrond het is bij momenten vrij diep... Er staat geen vangrail wat het toch wat spannend maakt op sommige plaatsen!
Eenmaal op de 1 kon de mooie route langs de highway 1 beginnen. Eerste stop was Julia Pfeiffer Burns State Park waar we de McWay Fall bezocht hebben. De dochters vonden het heel interessant... πŸ™„ ( de foto spreekt boekdelen...) Daarna de route verder naar Point Lobos State Reserve. Dit is een groot, prachtig natuurreservaat. Maar door tijdsgebrek zijn we hier maar een korte tijd geweest... Spijtig want het was echt de moeite!
Volgende stop was bij de Bixby Creek Bridge waar ik nog wat foto’s genomen heb, maar de ster daar was wel een eekhoorntje dat een lekkere kers aan het eten was... Zo schattig!
Na een vermoeiende rijdag zijn we dan aangekomen in Santa Cruz, bekend om zijn boardwalk met allerhande attracties. Maar wat was het daar een drukte! Luide muziek, gillende mensen in de attracties, nee, dat was wat teveel van het goede! We hebben dan maar een rustig terrasje gezocht waar we nog een laatste drankje genuttigd hebben alvorens onze hotelkamer op te zoeken. πŸ˜‹
Morgen moeten we er weer vroeg uit want er staat een walvissentour op het programma... Heel leuk allemaal, maar het is net op het moment dat onze Rode Duivels tegen Brazilië spelen... 😟 Ik veronderstel dat op die boot geen ontvangst gaat zijn waardoor we pas gaan weten of ze door zijn als we terug aan wal staan! Ben benieuwd!

Wauw, prachtige foto's! Geniet nog van jullie verdere reis!