Dag 4: LA - Pismo Beach

Verenigde Staten, Pismo Beach

Vandaag hebben we de drukte van LA achter ons gelaten... Maar vooraleer we LA gingen verlaten moesten we toch een keer dichterbij het Hollywood Sign geraken. Aanvankelijk had ik een leuke maar toch wel intense hike naar het sign uitgestippeld om achter de letters terecht te komen. Maar de dochters hadden besloten dat ze er toch niet achter wilden maar er voor. Ok, dan maar naar Lake Hollywood en vandaar wat omhoog wandelen... Maar eens daar was het toch te steil en te warm en te dit en te dat waardoor we al snel onze weg verder zetten naar Griffith Observatory. Dan kunnen we toch nog een mooi zicht op LA meepakken... Maar er waren meer mensen van dat gedacht, niet normaal hoe druk het daar was! Het is nu eenmaal 4th of July vandaag en iedereen trekt er hier op uit vandaag. Dan maar verder rijden... 😕
Voor de namiddag had ik een paar uurtjes strand in Santa Monica voorzien, maar nee, de meerderheid besloot dat we al zouden doorrijden en onderweg zouden stoppen in Camarillo Premium Outlet... Zo geschiedt, zo gebeurt... Ook daar waren we niet alleen! Man wat een drukte... Dan maar snel de winkels doen die we willen doen en dan verder!
We hebben wel een koopje gedaan, door een fout aan de kassa heeft Sven 2 paar Adidas sportschoenen kunnen scoren voor een $ 55,00! Normaal zou het het dubbel moeten geweest zijn, maar hey, ik ga niet reclameren als zij een fout maken! 😁
Na het shoppen hebben we onze weg verder gezet richting Pismo Beach. De gps stuurde ons natuurlijk langs de 101 die ik niet wou nemen, maar wel de highway 1, maar soit, we zijn ze maar gevolgd want ik zag dat ze halverwege toch nog een andere route zou nemen. Iets na Santa Barbara stuurde ze ons de 154 op, wat was dat een mooie route! Op het einde komt deze terug bij de 101 maar dat wou ik natuurlijk niet doen, ik wou op de highway 1 toch nog een stukje doen... Dus op een gegeven moment zeg ik tegen Sven, ga hier maar naar links, das een binnendoortje... waarop hij spontaan antwoord “Allé, we hebben precies een Lea’ke bij...” 😂 Voor diegene die Lea niet kennen, dat is mijn allerliefste mamaatje, zij weet ook overal en altijd wel een binnendoortje op vakantie! Bij haar is het dan altijd wel juist, maar mijn “binnendoortje” bleek een omweg te zijn van bijna een uur... Maar het was zeker geen straf, we hebben miles en miles door prachtige natuur gereden en zijn welgeteld 2 auto’s tegen gekomen!
Uiteindelijk zijn we dan in Pismo Beach aangekomen. Hier hebben we een simpel maar verzorgd motelletje geboekt omdat we morgenvroeg toch al weer vlug op pad naar het volgende zijn. Maar eenmaal we goed en wel in ons motel waren heb ik al direct op’t punt gestaan om 911 te bellen... Er was 2 kamers verder een ruzie bezig tussen een man en vrouw, niet normaal, geschreeuw, gehuil en gevloek, je hoorde echt de pakken slaag die gegeven werden... 😟 Daar sta je dan, wat moet ik nu doen?! Even later komt de man de kamer buitengestrompeld, ladderzat... Hij is op de trap gaan liggen en even later terug naar binnen gegaan, waarna ze hartelijk zijn beginnen lachen! Raar volkje! 🧐
Eenmaal gesettled zijn we richting strand gewandeld voor het vuurwerk, het is immers 4th of July! Het was erg druk maar het was een mooi spektakel!
Nu liggen we weeral moe maar voldaan in ons bedje voor een, hopelijk, rustige nacht...

Ik miste ‘Malibu’ in het reisverslag ! Spreekt bij mij toch wel een beetje tot mijn verbeelding ( Misschien, omdat Astrid daar wil gaan wonen ) . Het motel waar jullie logeerden ziet er echt uit zoals in een politiefilm ! Have a nice day !🐱