Dag 15: Page

Verenigde Staten, Page

Vandaag stond er niks gepland, we zouden wel zien wat dag bracht.
We zijn de dag begonnen met een rustig ontbijtje in onze “backyard”. Het zonnetje kwam er goed door dus ergens gaan zwemmen zou wel goed doen. Er was de mogelijkheid om naar Lone Rock Beach te gaan, een strand aan Lake Powell, maar daar zijn niet echt voorzieningen, buiten een toilet is er niets. Eigenlijk is het meer een soort van campingplaats waar je op het strand kan camperen. Daarom besloten we maar om het zwembad van het Courtyard Marriott hotel te proberen. Op het Allesamerika forum had ik de tip gelezen dat je daar zo aan het zwembad kan komen zonder dat iemand checkt of je hotelgast bent... Eenmaal bij de receptie is Sven het toch maar gaan vragen, beleefde Belgen dat we toch zijn, of het mocht. De receptionist twijfelde even want hij wist eigenlijk niet maar gaf ons toch toelating.
Maar je kan daar dus zo naar het zwembad lopen, zonder dat iemand zich vragen stelt, handdoeken kan je aldaar uit een rekje nemen. Zo hebben we dus een aantal uurtjes in alle rust kunnen relaxen want er lag bijna niemand!
Rond 15u begon het te betrekken en hebben we besloten om maar te vertrekken.
Ik had als alternatief voor vandaag nog een uitstap naar de Toadstool Hoodoos. Deze bevinden zich op een 20 min. rijden van Page dus ver was het niet. Onderweg nog even halt gehouden bij de Glen Canyondam waar we over moesten, deze is kleiner dan de Hooverdam maar toch ook nog indrukwekkend.
Nog op de weg naar de hoodoos was Lone Rock Beach waar we ook maar eens snel een kijkje zijn gaan nemen. Tegen het meer stonden vele mobilehomes en tentjes voor de nacht. Moet wel leuk zijn om zo te camperen!
Eenmaal bij de Toadstool Hoodoos trail zijn we aan de wandeling door de river wash begonnen om bij de hoodoos uit te komen. De lucht toch maar steeds in het oog houdend want daar wil je niet lopen als er zware regen van de bergen naar beneden komt!
De uitstap was al dik tegen de goesting van de dochters want ja, we gingen toch niks doen vandaag, en bij de eerste hoodoo hadden ze dan ook gezien... 🙄
Normaal gezien moet je nog wat verder doorlopen om er meer te zien maar oh nee, dat zagen ze niet meer zitten! 😠
Dan maar terug naar ons huisje om ons klaar te maken voor het avondeten. Aanvankelijk wilden we bbqen maar het is toch een heel gedoe om alles te gaan kopen om 1 bbqke te doen. Als je hier een paar dagen verblijft is het iets anders.
We zijn dan maar gaan eten in de Antlope Point Marina. Het is daar mooi zitten op het water zeker bij zonsondergang!

Morgen gaan we naar Canyon X, een broertje van Antelope Canyon, even mooi maar met veel minder volk en daarna door naar Monument Valley!

Met een golfkarretje naar een mooi restaurant: jullie worden verwend !!!