Dag 10: Yosemite NP - Bishop

Verenigde Staten, Bishop

We hebben vanmorgen Yosemite NP al heel vroeg verlaten want we wilden natuurlijk ergens de halve finale van onze Duivels zien! Vanuit Yosemite ben je pas in Lee Vining in het eerst volgend dorpje waar we hoopten de match te kunnen kijken.
Om daar te geraken moesten we over de Tioga Pass, een prachtige weg hoog door de bergen. Je kan je op deze route gerust een hele dag amuseren, maar wij wilden om 11u in Lee Vining staan want dan begon de match. Ja, jullie hebben gezellig ‘s avonds kunnen kijken, bij ons was het toen nog ochtend!
Maar dus eerst de Tioga Pass over, door de beperkte tijd die we maar hadden hebben we onze uitstappen beperkt tot Tuolumne Grove, Olmsted Point en Tenaya Lake. We begonnen in Tuolumne Grove, hier kan je de bekende giant sequoia zien. De dochters waren nog wat moe en bleven in de auto om nog een dutje te doen.Om bij de sequoia’s te geraken moet je eerst een wandeling (bergaf!) maken van zo’n 2 km. Na een tijdje was ik toch niet echt gerust meer, we waren nog steeds niemand tegengekomen, het was veel te rustig naar mijn goesting! Tja, we zaten daar nog steeds in bear country dus you never know! Op een gegeven moment wou ik echt terugdraaien, we waren al wat dikke bomen tegengekomen waarvan we ons afvroegen of ze dat nu waren of niet...
We (ik vooral 😊) zijn dan met een klein hartje toch maar verder gegaan maar van elke eekhoorn die over een boom kroop schrok ik mij een hoedje! 😂
Uiteindelijk zijn we bij de eerst sequoia gekomen, man wat is dat groot! De bomen waarvan we onderweg dachten dat het al sequoia’s waren, waren hier sprietjes tegen... 😆
We zijn dan door de sequoiatunnel weer terug gewandeld, zelfde weg maar dan natuurlijk berg op... Met de Mist trail van gisteren nog in de kleren viel dit toch wat tegen!
Hierna hebben we onze route verder gezet met nog een stop bij Olmsted Point. Wat heb je daar een prachtig zicht! In de verte zie je zelfs de Half Dome van Yosemite.
Dan werd het tijd om in Lee Vining te geraken! Stipt om 11u waren we er. Maarja, waar ga je kijken in zo’n klein plaatsje? We zijn dan maar de eerste beste eetgelegenheid binnengegaan in de hoop dat er een tv hing. En we hadden geluk, in Nicely’s Restaurant stond de voetbal op! Zelfs de Belgen die in het begin van onze vakantie in hetzelfde hotel als wij zaten, waren er ook, hoe toevallig!
Na het zien verliezen van onze Duivels zijn we naar Bodie gereden. Dit is een oud goudmijndorpje dat er nog steeds bij ligt als toen het verlaten werd. Deze, toen hele stad, was eind 1800 de place to be om goud en zilver te ontginnen. Van de originele gebouwen blijven er nog een aantal over, dus de hele stad staat er niet meer. We hadden geluk dat aan de mill (de molen waar het graniet vermalen werd in de hoop goud te vinden) net een begeleide tour begon want hier mag je niet op eigen houtje in. De dochters hadden ontdekt dat de wifi perfect was in Bodie en, na 2 dagen zo goed als geen bereik in Yosemite, besloten ze dus om niet mee te gaan... 😁
Het was wel eens interessant om te weten te komen hoe het in die tijd allemaal in zijn werk ging.
Na Bodie hebben we aan Mono Lake nog de korte wandeling naar de tufa’s gedaan, ook weer mooi om te zien!
Toen werd het toch stilaan tijd om richting hotel te rijden in Bishop want de dochters wilden nog graag een plonsje nemen in het zwembad.
Daarnet zijn we nog een lekkere steak gaan eten in de Back Alley, een plaatsje waar vooral locals komen eten en het heeft gesmaakt!
Ondertussen is het buiten stevig beginnen waaien, hopelijk wordt het niet erger en kunnen we toch rustig slapen!
Want morgen hebben we weer een lange rit voor de boeg, van Bishop naar Las Vegas door Death Valley...

Wat een prachtige foto’s ! Wie had ooit gedacht van nog eens in een echte Gold Diggers town terecht te komen . De foto van de WiFi zussen spreekt boekdelen !

Ma 2018-07-11 17:41:01

Ja, ze waren weer gelukkig met de wifi! 😂