Dag 19: Tropic - Springdale

Verenigde Staten, Springdale

Na een pover ontbijtje zijn we vertrokken naar ons volgend national park, Bryce Canyon!
Na slechts een kwartiertje rijden zaten we al in het park. Qua wandeling had ik gekozen voor een combinatie van de Navajo trail en de Queens Garden trail, hierdoor zouden we een mooi overzicht krijgen over het park.
We zijn de trail begonnen aan het sunset point, via de linkerkant de navajo trail op. Via een aantal switchbacks kom je onderaan het park terecht. Ik moet er niet aan denken om dit in omgekeerde volgorde te doen! 😅
Daarna slingerde pad langs de hoodoos heen, geweldig mooi! We hadden geluk met het weer, bijna de hele wandeling hebben we mooi blauwe lucht gehad waardoor het park echt tot zijn recht kwam! Maar tegen dat we aan het einde van de trail kwamen begonnen de donkere wolken alweer binnen te sluipen... Eenmaal terug aan de auto hoorde we de eerste donderslag al, net op tijd dus!
Dan op naar het volgende park, Zion NP.
Onderweg hebben we flink wat regen gehad, op een gegeven moment zag het even wit van de hagel die gevallen was! Allemaal niet erg, maar hopelijk zou het in Zion toch beter weer zijn...
We zijn het park gelukkig kunnen binnenrijden via de Zion-Mount Carmel Highway, deze is namelijk afgelopen week een aantal dagen dicht geweest door schade ten gevolge van serieus noodweer. Maar wat een binnenkomer is die weg, eenmaal het tolhuisje van het park voorbij begint het spektakel al, wat is dat hier mooooiiiii! 😍 Voor de tunnel kan je de Canyon Overlook trail doen maar de thermometer tikte de 40 graden bijna aan... Toch maar niet doen... Spijtig, want die wou ik zeker gedaan hebben! Misschien dat we morgen nog eens een kans kunnen wagen, maar ik vrees ervoor... 😞
Bij deze temperaturen hoorden we ons zwembad al roepen... Dus vlug inchecken en maken dat we kunnen afkoelen!
Lang hebben we niet kunnen profiteren want het onweer dat we onderweg al tegenkwamen, was ondertussen ook gearriveerd... Bij de eerste bliksemschichten werd het zwembad gesloten... Dan op ons terras maar wat onweer kijken, ook leuk!
Na een verkwikkende douche zijn we nog gaan eten bij de chinees hier verderop.
Morgen gaan we, hopelijk, de Narrows doen, een wandeling door de rivier, maar dan mag het vannacht wel niet meer teveel regenen!
De Kayenta trail had ik ook nog graag gedaan in combinatie met de Emeralds Pools trail, maar deze zijn nog gesloten door schade van de flashfloods afgelopen dagen. Misschien dat we de Weeping Rock trail in de plaats doen maar alles zal afhangen van het weer, als het terug naar de 40 graden gaat zal het zwembad weer roepen... 😎

Fijn dat de weg weer open was. Genieten daar

Ons-familie-reisje 2018-07-20 12:46:48

Gaan we zeker doen!

Mermans.USA 2018-07-20 14:13:02

Wat een overweldigende natuur! Dat kan je met foto’s moeilijk weergeven , denk ik ; dat moet je met je eigen ogen zien ! Volgende week wacht jullie in België wat frisser weer: geen 40º maar 32º : een echte hittegolf ! Geniet nog van de laatste uren op Amerikaanse bodem!

Ma 2018-07-20 18:11:17

Inderdaad, je moet het gezien hebben om de juiste indruk te krijgen! 32 graden, dat gaat nog...😅