We zijn weer vertrokken!

Zuid-Afrika, St Lucia

Eindelijk is het zo ver, onze 2de reis naar het prachtige Zuid-Afrika is begonnen!
Even een recap van de laatste 3 dagen…
Vrijdagavond zijn we in Zaventem vertrokken met bestemming Johannesburg. De vlucht is goed verlopen waardoor we zaterdagmiddag aldaar aangekomen zijn. Na deze vlucht hebben we nog een binnenlandse vlucht naar Durban genomen waar we dan eindelijk onze huurauto konden ophalen, nu kon de roadtrip echt beginnen!
Aangezien het al bijna donker was hebben we maar een korte ritje gedaan naar Ballito, een klein gezellig kustdorpje. Hier hebben we maar 1 nachtje verbleven, maar wel in een super B&B, Jakita’s Guesthouse. Na een deugddoende nacht en een heerlijk ontbijtje zijn naar onze eerste echte bestemming gereden, namelijk St Lucia waar we 3 nachten in Lodge Afrique logeren.
Dit dorpje ligt aan de kust en is ingesloten door het iSimangaliso Wetland Park. Dit is een heel groot moeraslandpark met verschillende ecosystemen. Een prachtig stukje natuur!
Vandaag, 31 maart, was het niet enkel ons Sarah haar verjaardag 🥳 maar hebben we het park al een keertje per boot verkend. Op deze boottocht draaide het vooral om de nijlpaarden die daar zitten. Toch indrukwekkende beesten om van dichtbij te zien…
Na deze boottocht zijn we nog lekker gaan eten, om dan de avond af te sluiten met een ritje door het dorp op zoek naar nijlpaarden… Want ja, de nijlpaarden die we daarstraks nog in het water zagen, komen ‘s avonds aan land om te grazen! Dit doen ze dus in de straten waar ze een lekker gazonneke zoeken! We hebben er spijtig genoeg geen gezien, morgen opnieuw proberen dus…
Voila, jullie zijn weer bij, nu dringend bedtijd… Slaapwel!
PS: de foto’s zullen de volgende dagen nog aangevuld worden met de prachtige plaatjes die ons Emma genomen heeft!

Amaai, beter weer dan hier precies. 😍😍😍

Luc 2024-04-01 08:37:05

Dat ziet er weer prachtig uit ! Wij zitten hier weer de hele week in de regen ! Geniet van de zon daar !