Dag 8: San Francisco - Yosemite NP

Verenigde Staten, Yosemite NP

Deze morgen waren Sven en ik al om iets na 06u uit de veren. De dochters zaten nog heerlijk in dromenland dus besloten we maar om een vroege wandeling te gaan maken.
Hoe zalig, op een zondagmorgen heel vroeg in een stad ronddwalen die nog slaapt! Zo goed als geen auto’s in de straten en nog geen toerist te bespeuren. De Starbucks was gelukkig al open voor een heerlijk koffietje.
Nadien zijn we dan maar terug gewandeld in de hoop dat de girls wakker waren want we hadden nog een hele rit voor de boeg. We hebben ze rustig laten wakker worden en dan op naar de US Hornet. Dit is een vliegdekschip dat permanent in Alameda ligt dat Sven wel eens wou bezoeken. Het is geen recent schip, het heeft zelfs nog dienst gedaan in WO II. Leuk om te bezichtigen voor wie er natuurlijk interesse in heeft.
Daarna naar hét hoogtepunt voor Sarah, de Oracle Arena in Oakland. Dit is de homebase van de Golden State Warriors, de favoriete basketploeg van Sarah. Zij speelt zelf ook basket, vandaar de interesse. We hadden daar een tour geboekt om “behind de scenes” te gaan. Gedurende bijna 2u hebben ze ons rondgeleid langs oa de loges en de golden seats, dit zijn mini loges voor 4 personen die je al kan hebben voor $ 500.000,00 per seizoen... Een koopje toch! 😜 Het uiteindelijke hoogtepunt was de locker room, de kleedkamer zeg maar, van de Warriors zelf waar de tenuetjes en wat spulletjes van de spelers nog lagen van de laatste match! Normaal zit dit niet in de tour, enkel de visitors locker room, maar vandaag mochten we er toch in, is dat effe geluk hebben! We mochten maar per 7 binnen zodat ze goed in het oog konden houden dat je niks meenam. Sarah was helemaal in haar nopjes bij de locker van Stephen Curry, haar grote favoriet.
Nadien was het de hoogste tijd om richting Yosemite NP te vertrekken want dat was nog een hele rit. Het dorre heuvellandschap ging stilaan over in de prachtige bergen, wat een verschil! Uiteindelijk waren we pas om 20u30 ter plaatse maar we hebben toch al een glimps kunnen opvangen van dit natuurschoon.
Morgen staat de Mist trail op de agenda en het beloofd een zonnige dag te worden, dat gaat dus puffen worden! πŸ˜…

Heerlijke verhalen

Viv 2018-07-11 08:04:08

Dat moet een heel belevenis geweest zijn voor ons Sarah om in de kleedkamer te zijn van haar favoriet! 😜 Het zijn weer heel mooie foto's en de verhalen zijn geweldig!

Tantetje en Willy 2018-07-11 10:28:29

Jaja, ze was in haar nopjes!

Mermans.USA 2018-07-11 15:08:44

Goeie smaak van ons Sarah πŸ™ˆπŸ‘