iSimangaliso Wetland Park

Zuid-Afrika, St Lucia

Hey hey! Hier zijn we weer! De dag zit er weer op, dus tijd voor een verslagske…
Na een lekker ontbijtje hebben we de Western Shores van het iSimangaliso Wetland Park verkend. Zoals ik gisteren al verteld heb zijn er verschillende ecosystemen in het park, de Western Shores is er eentje van. Het is er veel droger dan de Eastern Shores (doen we morgen!) en hebben meer open vlakten.
Er zouden 4 van de big five te vinden moeten zijn, maar vandaag hebben ze dan toch verstoppertje gespeeld… Naast giraffen en gnoes hebben we niet veel gezien!
Na dit tochtje hebben we wat gerelaxt aan het zwembad om in de namiddag dan toch nog maar een uitstapje naar het strand te maken. Ik had ook gelezen over een boardwalk door het moeras en toevallig kwam je dan ook op het strand terecht, dus 2 vliegen in 1 klap! Aan het begin van het pad maken ze je wat bang voor krokodillen enzo, maar we hebben gelukkig niets gezien. 😅
Uiteindelijk zijn we op een woest stuk strand (mooi wel!) aangekomen waar we letterlijk gezandstraald werden! Het was nog een stukje wandelen vooraleer we effectief aan de oceaan waren, maar dit wou ik wel doen want morgen gaan we snorkelen en ik wou weten hoe koud/warm het was! Nu het viel mee, maar ik denk toch dat ik de wetsuit ga bijhuren… Ja, in ben een kouschijt! 😁
Na het zandstralen zijn we nog een terrasje gaan doen in de boatclub om ons nadien te gaan klaarmaken om te gaan eten.
Gisteren hadden we gezien dat er een sushizaak in de hoofdstraat (Mc Kenziestreet) was en daar hadden we wel zin in! In het restaurant zijn er gewone tafeltjes om aan te zitten maar aan de zijkant ook zo’n “sushicarrousel” waar de sushi’s voorbij komen. Aangezien er geen tafel meer vrij was stelden we voor om even aan de carrousel te wachten en alvast iets te drinken, tot er een tafel vrijkwam. En dat is ons geluk geweest, want we zaten nog geen 5 minuten tot ze plots riepen, hippo’s! En jawel hoor, achter ons paradeerden 2 nijlpaarden door de straat! Wel maf om deze mastodonten voorbij te zien komen… Het dorp is er dan ook voor bekend!
Na de heerlijke sushi zijn we met wat omwegen, (ja, ze staan ergens te grazen hé!) terug naar de lodge gegaan en hopelijk ga ik nu lekker slapen! Tot morgen, dan gaan we snorkelen in Cape Vidal…