Dag 17: Mexican Hat - Torrey

Verenigde Staten, Torrey

Vanochtend zijn we vertrokken richting Capitol Reef NP. De route zou in principe maar een goede 3u duren maar onderwege is er zoveel moois te zien dat het wel wat langer geduurd heeft... 😬
De mooie route begon op de de UT Hwy 261 met als eerste “hindernis” de Moki Dugway. Deze kiezelweg van zo’n 3 mile brengt je via een aantal switchbacks naar een hoger gelegen plateau. Het was soms toch wel even de adem inhouden voor mij hoor, maar al bij al nog goed te doen. Ben wel blij dat wij hem van beneden naar boven gedaan hebben, anderom zou ik niet aankunnen (durfen)! 😯
Even later konden we beginnen aan de Scenic Byway 95. Een PRACHTIGE route! We hebben nu al vele miles gereden hier maar deze weg was toch een categorie hoger... Het landschap verandert voortdurend en gaat nooit vervelen, je kijkt hier echt je ogen uit!
Onderwege hebben we nog een klein ommetje gedaan langs Natural Bridges NP. We hebben daar enkel de scenic route gedaan waardoor je enkel een ver zicht van de bogen ziet, misschien daarom dat het bij mij een beetje tegenviel.
Einddoel vandaag was Capitol Reef NP. De rit er naartoe hebben we mooi weer gehad maar hoe meer we het park naderde, hoe meer we de bui letterlijk en figuurlijk zagen hangen... Spijtig want ik had hier 2 wandelingen voorzien, die we niet hebben kunnen doen omdat de lucht er te dreigend uitzag. Dan maar de scenic drive tot het begin van Capitol Gorge, deze zijn we niet ingereden omdat het te gevaarlijk is bij dreigend onweer.
Om ons een beetje te troosten zijn dan bij Gifford Homestead gestopt voor de lekkere taartjes, maar deze waren, zoals te verwachten, al uitverkocht... Versgebakken koekjes hadden ze nog wel, deze waren ook heerlijk! 😋
Dan maar verder naar ons hotel waar we ons klaargemaakt hebben voor het avondeten. Dit hebben we niet in het hotel gedaan, maar in het Rim Rock restaurant. Daar zit je prachtig met zicht op Capitol Reef! Het eten was ook heel lekker, zeker een aanrader voor wie daar in de buurt komt!
Ondertussen liggen we alweer in ons bedje en de nachtrust gaat deugd doen want ik ben gewoon moe van al de mooie indrukken van vandaag... Ik heb zelfs een beetje een stijve nek van het rondkijken! 😂

Morgen gaan we richting Bryce NP en dit via de scenic byway 12, deze is verkozen tot mooiste route van heel Amerika en tweede mooiste ter wereld... Het zou dus nog mooier moeten zijn dan vandaag, ben benieuwd!

PS: De meeste en mooiste foto’s heb ik vandaag met de camera genomen omdat het vooral vergezichten waren, maar aangezien we geen lader hebben voor de laptop kan ik deze niet op de blog zetten, hopelijk geven de foto’s van de iPhone ook een mooi beeld...