Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon

Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen hebben we voor de laatste keer genoten van het lekkere ontbijtbuffet. Daarna was het tijd voor weer een lange rit naar de Grand Canyon.
Even buiten Las Vegas hebben we een stop gemaakt bij de Hooverdam. Deze is lang de grootste ter wereld geweest maar ondertussen gaan de Chinezen met die eer lopen... Maar de grootste of niet, het blijft een indrukwekkend bouwwerk. Sven heeft de begeleidende tour naar de powerplant gedaan terwijl de dochters en ik een terrasje deden. Wist je dat de dam onderaan 200m dik is en dat je een voetpad breed kan leggen rondom de evenaar met de hoeveelheid beton dat er gebruikt is voor de bouw?! 🧐
Dan verder on the road! Vanaf Kingman kozen we ervoor om een stuk Route 66 te doen ipv de snelweg te nemen. Even buiten Kingman hebben lekker gegeten bij Rutherford’s 66 Family Diner, een echte Route 66 eetgelegenheid! Hier is de tijd precies blijven stilstaan, ik waande mij precies in één of andere roadmovie waarbij John Travolta elk moment kon binnenwandelen... 😏
Volgende stop was bij Hackberry General Store. Hier stap je helemaal terug in de tijd! Binnen vind je allerlei Route 66 gadgets, het plafond is behangen met geld en nummerplaten, buiten staan oude auto’s, benzinepompen... Heel tof om een stop te maken!
De weg verder was een afwisseling van zon en zware stortregens. Door het uitgestrekte landschap kon je de bui letterlijk en figuurlijk van ver zien hangen... ☀️⛈🌈
Uiteindelijk zijn we, door wegenwerken, net te laat aangekomen bij de Grand Canyon om er nog een glimp van op te vangen, dat zal voor morgen zijn!

Dag Vanessa, Ik heb problemen met mijn simkaart en kan dus geen sms'en versturen en ontvangen. We zijn aangekomen in Page. Door platte band hebben we onze Canyon X tour terug moeten verplaatsen naar morgen 10u30 ;-). Groetjes, Heidi.

Heidi 2018-07-16 01:04:13

Oei, dat is minder! Ik krijg ook nu pas een mail van jouw reactie... En ik maar smsjes sturen... Tot straks dan! 😉