Noord Brabant

Nederland, Oirschot

Wij hadden aan Bram als echte Brabander gevraagd wat leuk was om in Brabant te gaan doen. Hij adviseerde ons om de route de Acht Zaligheden te rijden. De eerste dag was erg warm en we sloegen onze bivak al snel op bij de Negende Zaeligheyt bij Bergeijk. Een prachtige plek bij een kikkerpoel, waar vandaan we de Kempen konden verkennen. We hebben hier echt genoten van de rust met vaak alleen kwakende kikkers en luidruchtige vogels. Na twee dagen zijn wij verder gegaan met de route. Het waren vaak erg smalle, maar wel mooie weggetjes. We waren blij dat we deze niet in het weekend reden. Op een gegeven moment konden we niet verder, want daar mocht je niet in als je breder was dan 2 meter. Toen kwamen we erg aan het dwalen. We zaten gelijk in België. We moesten twee keer omkeren omdat we vast liepen en zijn uiteindelijk via Poppel weer Nederland in gegaan. We zaten al snel in Tilburg en besloten de route niet verder op te zoeken en door te gaan naar onze volgende bestemming Oirschot. Dit is een leuk stadje om door te lopen, met veel oude gebouwen en smalle straatjes. We vonden de camperplaats niet zo leuk, erg massaal, dus de volgende dag zijn we iets verder gereden en hebben de Kampina verkend. Ook weer een erg mooi natuurgebied. Het viel ons op dat er veel bosbessen struikjes stonden. We begrepen dat dat iets zegt over de gezonde grond.
Op vrijdag zijn we naar Berlicum gereden, de plaats waar Bram en Mieke binnenkort gaan wonen. Met Mieke zijn we de omgeving gaan verkennen, nadat we eerst even langs het huis zijn gelopen. Toevallig kwam de huidige bewoonster net aan rijden en we mochten even binnen kijken. Hier waren we heel blij mee. Daarna zijn we langs het riviertje de Aa naar Heeswijk gelopen. De waterstand was zo hoog dat het pad af en toe helemaal verdwenen was. Soms moesten we dan weer terug, maar we zijn er ook doorheen gewaad, wat ons natte sokken en schoenen opleverde. We hebben heerlijk op het terras bij het kasteel geluncht
Zondag zijn we een dag bij mijn broer in Dongen langs geweest. We hadden elkaar door onze reizen en de corona al bijna twee jaar niet gezien, dus er was veel te vertellen. 's Avonds vonden we nog een slaapplekje iets buiten Dongen.
Vandaag zijn we naar Laag Zwaluwe gereden. We wilden de Biesbosch hier vandaan bekijken, maar helaas waren de pontjes dicht. Toch aan deze kant wel een mooie wandeling gemaakt. Morgen rijden we naar de overkant en gaan het opnieuw proberen.

Leuk he om de familie weer eens te zien. Wij hebben afgelopen maart de familie weer na 1 jaar gezien. Laten we hopen dat het leven weer een beetje normaler gaat worden. Wij gaan ook binnenkort weer vertrekken. Het wordt weer eens tijd 🙂

FritsEllen 2021-06-07 21:14:56

Wat leuk dat jullie het huis al gezien hebben! Heerlijk om weer mooi weer te hebben. Hopelijk kunnen jullie moeten het pontje over...

Elsje 2021-06-07 21:38:53

Een heel mooi verhaal en Foto's . Berlicum ligt ongever 10 km van Leeuwarden af , ze komen dus dicht bij ons te wonen Bram en Mieke.

Theo Huitema 2021-06-08 10:29:03

Leuk om alvast het huis van Mieke en Bram te bekijken. En lekker te wandeken in die omgeving. Was de afgebroken route met smalle wegen niet op de fiets te doen! Wel jammer dat het niet is afgemaakt. Geniet van de Biesbosch!

Bertha 2021-06-08 12:34:34

Op avontuur in het zuiden van Nederland. Een klein land kan ook groot zijn. Fijn om weer eens familie te zien en te ontdekken waar Bram en Marieke komen te wonen

Aad van der Klaauw 2021-06-08 14:02:54

Prachtige natuur daar en je verhalen zijn ook prachtig. Hartelijke groet uit Ruinerwold

Alie Pruntel 2021-06-08 19:37:23

Hallo luitjes! Wat een leuke regio. Wij zijn ook van plan om met de zomervakantie naar Brabant te gaan. Wij zaten te denken aan de Loonse en Drunense duinen, de Kampina en de Biesbos. Ik had gisteren net wat regio’s uitgezocht. Elke week verkassen naar een ander stukje Nederland. Wat leuk dat jullie Mieke nog ontmoeten en het huis van binnen konden zien. Geniet van jullie trip.