Bruchhauser Steine

Duitsland, Olsberg

Op weg vandaag naar de Bruchhauser Steine. Dit zijn vier rotspunten die boven het landschap uitsteken van keiharde lavasteen. We wisten dat het een behoorlijke klim ging worden met een rondgang van ongeveer 3 kilometer langs alle rotspunten. Waar wij echter geen rekening mee hadden gehouden was dat het laatste stuk ontzettend glad was door gesmolten en weer opgevroren sneeuw. We hadden weinig houvast, waardoor we niet verder kwamen dan de eerste rotspunt. Mensen die van de andere kant kwamen raden ons af om de hele rondgang te doen. Dan maar weer terug over de weg. We kwamen bij het begin van de laatste rotspunt en die konden we nog wel even meepakken. Jammer maar helaas.
Daarna zijn we doorgereden naar Willingen. Dit is een iets minder bekend skioord in de buurt van Winterberg. Er werd nog wel geskied, maar de omgeving was op enkele plekken na sneeuwvrij. Wel een mooi gezicht om vanuit de camper de mensen van de skipiste af te zien komen. We zijn nog even wezen kijken bij de pistes. Het is voor ons de eerste keer dat we in wintertijd in een skidorp zijn, dus best wel nieuwsgierig hoe het daar gaat. We zijn daarna doorgelopen naar het dorp, wat zoals we zagen bestaat uit vele terrasjes en winkels waar je skikleding en dergelijke kunt kopen. Wel gezellig, want vanwege het mooie weer waren er veel mensen buiten.

Wat en mooi gebied , misschien nog eens teruggaan als het warmer en minder glad is om langs de vier rotspunten te lopen. Maar met sneeuw heeft zo’n gebied ook charme ⛈❄️👍