De grenzen gaan weer open

Nederland, De Wijk

Nu de grenzen vandaag na drie maanden weer open gaan, hebben wij toch weer veel zin om op pad te gaan. We zullen onderweg wel zaken tegen komen die nog bij coronatijd horen, maar zolang het ons niet teveel beperkt hebben we er zin in. De bedoeling is om een rondreis langs de noord en oostkant van Polen te maken en daarbij diverse natuurparken te bezoeken. De grote steden zullen we voorlopig mijden, die kunnen later altijd nog eens. Wij hebben ons ingeschreven bij Buitenlandse Zaken, waar we als er toch weer problemen in Polen komen daar een bericht van ontvangen. We zijn heel benieuwd wat we gaan tegen komen en daar zullen we hier uiteraard verslag van doen.
We hebben diverse vragen van mensen gekregen hoe wij de afgelopen tijd zijn door gekomen. Gelukkig zijn wij niet ziek geworden. Half maart hebben we eerst een week bij onze dochter in Mook doorgebracht. Daarna hebben wij ons gesetteld bij onze zoon in de Wijk. Omdat de kinderen niet meer naar school konden en hun ouders ook thuis werkten hebben wij die dagen op de kinderen gepast. Je krijgt zo toch een heel andere band met ze, omdat je ze iedere dag ziet. Af en toe was het best vermoeiend, maar we hebben er wel van genoten. We hadden hier een prachtige plek, vanuit ons raam zagen we af en toe de reeën lopen. We hebben veel gewandeld en gefietst en zo de omgeving beter leren kennen. We misten natuurlijk wel de contacten waarvoor we naar Nederland waren gekomen. Gelukkig hebben we de laatste weken de meeste familieleden en vrienden nog gesproken. En nu morgen op pad. Het wordt een reis die we niet volledig hebben uitgestippeld. We zien wel wat er gaat gebeuren en waar we terecht komen.

Goede reis opa en oma! Bedankt voor alle fijne weken samen en alle avonturen. Wij hopen dat jullie lekker genieten in Polen en dat jullie gezond en veilig weer ‘thuis’ komen. Op camping Haalweide zijn jullie altijd welkom 😘

Martine 2020-06-15 23:11:40

Veel reisplezier! Ik lees van afstand mee :)

Janka 2020-06-16 04:55:03

Geniet ervan 😀

Mieke 2020-06-16 06:37:08

Heel veel plezier en pas goed op jullie zelf. Roel, Gabriëlle, Rommert en Iko

Gabriëlle 2020-06-16 06:44:04

Hele fijne reis. Even weer nieuwe prikkels opdoen. Geniet ervan en kom veilig weer terug!

Bertha 2020-06-16 07:24:56

Mooie foto's bij Teun en Martine en de kleinkinderen. Een prettige reis toegewenst en kom gezond weer thuis

Theo Huitema 2020-06-16 08:43:22

Veel plezier samen,geniet ervan, de reis hoeft ook niet geheel uitgestippeld te zijn, dat zorgt soms voor verrassende momenten.

Ina 2020-06-16 08:47:06

Goede reis veel plezier en blijf gezond.

Willy en Jaap Muller 2020-06-16 09:32:36

Een goede reis toegewenst. Geniet er van. Blijf gezond

Aad van der Klaauw 2020-06-16 10:04:07

Veel reisplezier en blij gezond. Het is zo leuk op afstand met jullie mee te reizen.

Ria Smid 2020-06-16 10:14:25

Een hele fijne reis en ga vooral heel veel genieten van alle nieuwe en mooie dingen! Ik ben blij dat we nog even een gezellig moment samen gehad hebben! Ik volg jullie en geniet met jullie mee! ❤️

Wiesje 2020-06-16 11:03:56

Fijne vakantie en geniet ervan.

Fritsellen 2020-06-16 11:12:10

Ben benieuwd wat voor moois jullie aanstonds te vertellen hebben en wat we te zien krijgen! Ik blijf jullie volgen. Voorzichtig an en vooral veel plezier hè?

Harry Heerspink 2020-06-16 12:57:09

Goede reis en geniet ze.

Alie Pruntel 2020-06-16 14:48:26

Heel anders dan Spanje en Portugal, maar Polen is vast een mooi land. Veel plezier!

Astrid 2020-06-17 08:01:10

Wij wensen jullie een prachtige reis toe. Maak er maar prachtige herinneringen. Wij gaan weer genieten van jullie reisverslagen . Pad goed op jullie zelf en blijf gezond.

Hetty van der Klaauw 2020-06-17 11:38:37

Lekker genieten, jammer dat we jullie niet hebben gezien. We horen gauw weer van jullie wat er allemaal te zien is. Knuffel 😉