Felsenmeer

Duitsland, Hemer

Onze camperplaats ligt naast het museum Felsenmeer. Langs dit museum kom je bij het natuurgebied , een beukenbos met heel veel rotsblokken en ravijnen, erg indrukwekkend. De paden zijn allemaal afgeschermd met hekken, je kunt er niet (meer) bijkomen. Wij spraken een man die hier zijn hele leven al had gewoond. Vroeger speelde hij met zijn vriendjes tussen deze rotsblokken en ravijnen. Omdat niemand er meer in mag en netjes op de paden moet blijven krijgen allerlei boomsoorten de kans om hier te gaan groeien. Het is dus een combinatie van hele oude beukenbomen en allerlei jongere soorten. De man vertelde ons trouwens ook nog als anekdote dat een keer een groep Nederlanders met een boot achter de wagen hem de weg vroegen naar het Felsermeer. Hij was blij dat wij daar om konden lachen.
Na de middag zijn we naar een ander bos gegaan. Hier vonden wij een diepe grot waar in de oudheid mensen hebben gewoond. Het spreekt wel tot de verbeelding.

Wil ik ook wel eens naar toe, prachtig zeker als je bewoners over vroeger hoort praten

Bertha 2019-02-22 17:30:22

Zier er goed uit en prachtig die verhalen van de lokale bevolking