Onderweg naar Santiago de Compostela

Spanje, Santuario de San Andres de Teixido

Na ee heerlijk broodje van de bakker vervolgen wij onze reis. Wij rijden langs de kustweg en zeggen menigmaal tegen elkaar, kijk eens wat mooi.Bij Ortegal reden we de bergen in om uiteindelijk uit te komen bij San Andres de Teixido, een kapel die ieder jaar op 8 september veel pelgrims trekt. Er is een gezegde dat je hier een keer in je leven moet komen, anders keer je er na je dood als insect terug. Ik vond het een prachtig dorpje.
Door het schitterende berglandschap waar je op moest passen voor de loslopende koeien reden we weer terug naar de weg beneden, om ergens langs de kust bij O Rodo een prachtig plekje bij de baai te vinden.

Interessant een pelgrimsplaata. Is San Andres de Teixido onderdeel van de route naar Santiago de Compostello?

Bertha 2019-12-21 21:29:25

Mooi verhaal en foto's

Theo Huitema 2019-12-21 23:10:31

Goh wat bijzonder, en mooi, wat een gezegde, dat je daar geweest moet zijn, anders word je na je dood een insect. En wat een prachtige foto's, zo fijn dat jullie de reis maken van je dromen, lekker genieten hier in ruinerwold is alles goed op het regenachtige weer na. Liefs Alexandra

Alexandra 2019-12-24 11:33:57

Wat mooi zoals het dorpje erbij ligt.