Picos de Europa

Spanje, Picos de Europa

Wij hebben besloten om een rondtocht door de bergen te maken. De Picos de Europa ligt zo dicht bij de kust, en hoe vaak kom je nu in de bergen. De foto's die wij hiervan hebben gezien waren veel belovend. En dit klopt ook, het was prachtig. Tijdens de rit konden we nog beslissen of we een afslag dwars door het gebergte zouden nemen of toch de rondweg. Er was behoorlijk wat sneeuw op komst, maar dat was voor een dag later. Dus toch maar proberen. Het leek ons erg mooi om in dit gebied te overnachten. Maar helaas, vlak na de afslag kwamen we een bord met wegwerkzaamheden tegen en konden we niet verder. Dan toch maar de rondweg. We hebben halverwege overnacht bij een stuwmeer bij het dorpje Riano.
Vandaag hebben we de rest van de rondrit gemaakt. Helaas regent het al 24 uur aan een stuk door, dus wandelen is geen optie. De grond is veelal klei, en dat is glibberen als het nat is. De kans dat je onderuit gaat is dan erg groot. Maar vanuit de auto is het ook genieten.
Onze rustplaats voor vannacht is Gijon, weer aan de kust. Het regent nog steeds. Hopelijk wordt het snel beter weer.

Foto’s tonen hoe groots en indrukwekkend de bergen zijn. Met regen mogelijk nog meer dan met een blauwe hemel, al is dat voor de toerist fijner!

Bertha 2019-12-16 18:00:16

Lijkt me een heel mooi gebied daar in de bergen, jammer de regen. Geniet ze nog. Hartelijke groeten.

Alie Pruntel 2019-12-16 18:26:47

mooi verhaal en foto's.

Theo Huitema 2019-12-16 22:07:01

Wat een prachtig berggebieden. Een regio die je later nog eens kunt bezoeken. Dan moet het weer beter zijn. Lijkt me echt prachtig.