Mida Creek per boot

Kenia, Dabaso ward

Na het ontbijt, staat om 9u een tuktuk voor de poort. Bobby pikt ons op. De helft van de 8000 KeS wordt betaald, zodat hij benzine kan kopen.
We rijden met de tuktuk naar Turtle Beach, terwijl onze boot 'Aloha' de moeilijke kaap en branding rondt.
Eerst nog betalen voor de toegang van het nationaal park voor de kust. Het duurt opnieuw bijzonder lang door het 'nieuwe' digitale systeem.

We varen naar een snorkelzone boven een koraalrif, moeilijk te zien en grotendeels afgestorven. De zee is vrij wild en het water troebel van het zand. Sylvie blijft als altijd even enthousiast.
We varen de Mida Creek op en stoppen op Blue Lagoon, een mooi zandstrand met mooi blauw water tussen de koraalrotsen.
Sylvie en Hilda genieten van het heerlijk warme water van de Indische Oceaan. Met verbrande dijen als gevolg...

De tocht wordt verder gezet langs het estuarium met mangrove bossen, indrukwekkend groot langs de hele kreeklengte.
Regelmatig raken we vast in de waterplanten van de ondiepe kreek.
We maken een grote bocht in het diepere deel om op het einde van de kreek te landen bij Crab's Shack, ook een vroeger project van Sylvie.
Een overheerlijk krabrestaurant tussen de mangrovebomen met uitzicht over de kreek, aan betaalbare prijzen.

Met de tuktuk terug naar Kimya House waar we de late namiddag genieten aan het zwembad.
's Avonds wandelen we naar het dorp waar we aan het strand in een Italiaans restaurant de obligate pizza bestellen. We genieten van de zonsondergang boven de oceaan. Met een tuktuk keren we terug naar onze B&B.