Watamu Kimya House

Kenia, watamu

We logeren in een B&B in Watamu aan de Indische Oceaan.
Kimya House, eigendom van Alberto, een 'rasechte' Italiaan (van Sardinië). Ligt zo'n kleine kilometer van de kust, erg rustig tussen andere villa's en ommuurde huizen. Een villa met een prachtige tuin.
We krijgen twee kamers op een volledige bovenverdieping exclusief voor ons, inclusief een grote buitenruimte in de aangename tropische zeeklimaat. De vierkoppige staf is bijzonder vriendelijk en aangenaam in de omgang.

's Morgens worden we vroeg gewekt door het geluid van de moskee, hier aan de kust wonen veel moslims.
Na een lekker ontbijt, wandelen we In de voormiddag naar het strand, Willys beach. Heet ... maar mooi.
We worden aangesproken door jonge mannen die hun halve levensverhaal vertellen en vooral aangeven hoe slechts ze het wel hebben ... in de hoop wat geld te krijgen.
Op het witte zandstrand zien we veel geërodeerde koraalrotsen. In de ochtend is het nog vloed. Blijkbaar heeft de Indonesische tsunami tot hier op deze kusten ruw ingebeukt...
Na een frisse pint in een Italiaanse strandbar keren we terug om af te koelen aan het leuke zwembad.

Sylvie komt rond middag -vroeger dan verwacht- met de taxi aan uit Mombassa, waar ze haar week Kenia conference voor Sinapsis afrondde.
Marc haalt belegde broodjes op bij een lokale bakkerij op de hoek. We praten wat bij met Sylvie, genietend van de lekkere broodjes op ons mooi overdekt terras boven.
In de namiddag wandelen Sylvie en Marc opnieuw naar het strand waar de zee ondertussen is teruggetrokken en ze heerlijk pootje kunnen baden in het warme water.
Ze snorren een boot op voor de volgende uitstap voor morgen. Bobby en zijn boatsman lijken de juiste begeleiders.

's Avonds kiezen we er voor te blijven eten bij Alberto die twee Italiaanse vrienden heeft uitgenodigd. Lekkere pasta zeevruchten, carpaccio van zwaardvis met geïmporteerde Italiaanse wijn. Gezellig einde van de eerste relax dag.