Dag vol bezienswaardigheden en mooie zonsondergang.

Myanmar, Mandalay

Deze ochtend eerst nog wat rondgetoerd in Pyin Oo Lwin. Eerst een oud koloniaal huis, gebouwd door een Schot in 1902, the Candacraig Hotel (foto met rood gebouw) bezocht. Vroeger was het een hotel, maar nu zijn ze aan het restaureren.
Een bezoek aan de markt, kon niet ontbreken. Telkens weer zijn we verwonderd van het zeer groot assortiment groenten en fruit dat er verkocht wordt. Ook textiel, schoolgerief, plastiek huishoudgerei ed.... .
Daarna op weg naar Mandalay. De namen van de kloosters en pagoden kan ik niet allemazl meer opsommen, maar er waren er nogal wat. Elk met hun speciale bezienswaardigheid. Bij de ene pagode werd door een 10-tal mensen bladgoud op de boedha aangebracht. Allemaal donaties van het volk. In vergelijking met zijn oorspronkelijke omvang (te zien op een foto), heeft hij sindsdien heel wat volume bij gekregen. Achteraf viel mijn € dat ik ook iets eitten had om te offeren...bladgoud, maar we waren toen al bij een andere pagode.
We bezochten ateliers waar ze marmer bewerken. Van blok tot gepolijst beeld. Wat een arbeidsintensieve bezigheid!
Volgende atelier was ivm houtbewerking. Beelden, panelen,.... mooi om zien.
We zagen ook hoe bladgoud gemaakt wordt. Dat werk wil je écht niet dodn! Uren met een hamer kloppen. Oorverdovend geluid en zeer hard werk. Geen fitness nodig. Ook het maken wan bamboepapier werd uitgelegd...
na de middag nog wat pagoden oa één op een rots, waar we van een mooie zonsondergang konden genieten.
Daarna naar avond groentenmarkt, bbq eten en tot slot poppentheater. Was een interessante en fijne dag!

Boeiende reis. Prachtige foto's !