Afkicken....

Myanmar, Yangon

Het einde is in zicht. We zijn de terugreis begonnen.
Om 5:20 uit de veren, 6:00 ontbijt, 6:40 op weg met wagen naar de 'ferry'....
Rond 7:00 vertrokken op weg naar Sittwe, een trip van 4 u 30 min.
De ferry was méér dan overladen, omdat er vandaag ipv 2 boten maar 1 was.
We hadden genummerde plaatsen. Heel harde houten stoelen, maar door de overboeking was er amper plaats voor je benen. Bovendien moest iedereen er voortdurend tussen de stoelen passeren om eens rond te lopen, te plassen, snoep te kopen beneden...
Ik ben dus de ganse tijd met mijn zware rugzak op mijn schoot blijven zitten. Deze ochtend had het ook fel geregend, dus door de gaten van het zeil kregen we ook nog het water op ons.
Vandaag heb ik kunnen vaststellen dat de locals overal en in elke houding kunnen slapen. Onvoorstelbaar!!!
Rond 11:30 in Sittwe. Oef, eindelijk benen strekken. Het was een geduw om van de boot te geraken, dus wachtten we tot de meesten vertrokken waren. Over een loopplank, niet vergelijkbaar bij het uit een boot stappen bij ons, op de begane (modder)grond.
Naar het vliegveld gebracht waar we om 15:00 ons vliegtuig naar Yangon hadden.
Momenteel in hotelkamer.
Morgen maken we Yangon nog eens onveilig en dan rond ,+/- 1:50 's ochtends vertrekken we richting Dubai. Na 3 u wachten, vliegen we dan naar huis.
Onze reis zit er op. Het was écht de moeite waard. Een aanrader, vooral omdat het toerisme nog volop aan het ontwikkelen is.
Tot in België!

Wij genieten ondertussen volop van jullie "blauwe regen" We zien jullie van 't weekend aankomen... Letterlijk