De omgeving verkennen met de fiets....

Myanmar, Ngapali

Deze ochtend werden we wakker met het geluid van bezems. Toen we opstonden was het grootste deel van de schade al opgeruimd. 2 Chalets verder was er een eware tak van de spar afgekraakt. Dat opruimen heeft een hzlve dag geduurd.
Vandaag met de fiets naar Nandaw Paya. Een pagode, gelegen op een heuvel. Een fietstocht van 5 km....
De fietsen hadden hun beste tijd al gehad, maar de remmen waren ok en de 6 versnellingen werkten meestal.
Onderweg werden de laatste sporen van het waterfestival opgeruimd, alle auto's gewassen,...
We reden langs dorpen, rijstvelden waarop koeien en geiten graasden,... heerlijk rijden met je haren in de wind.
Uiteindelijk waren het 17 km toen we in de buurt van de pagode kwamen. De weg er naartoe was nig niet zo simpel. Uiteindelijk hebben we de fiets ergens geplaatst, moesten we over een zelfgemaakt houten brugje en dan stijgen naar de top van de heuvel. Warm! Zweten!!
Het loonde de moeite, zeker het panorama waar we konden van genieten.
Onderweg naar het hotel, lekkere vis gegeten.
Fietsen ingeleverd, het zweet en vuil afgewassen en wat gelezen.
Daarna een wandeling, voeten in het zeewater, naar een vissersdorp en de mangrove.
En 's avonds....genoten van de mooie zonsondergang, die we gisteren gemist hebben.
Morgenmiddag vertrekken we naar onze volgende bestemming.