Bagan by bike

Myanmar, Bagan

Om 6:30 opgehaald en naar de locatie gebracht waar onze fietstocht van 20 km zal starten.
Fietzadels worden op juiste hoogte ingesteld en de tocht kan beginnen. De eerste stop is een vroegmarkt waar vooral vlees, groenten en fruit verkocht worden. Daarna bezoeken we nogal wat tempels, waarvan we het merendeel al bezocht hebben de voorbije dagen. Ook even stoppen om een lekkere cocosnoot leeg te drinken. Verfrissend!
Gelukkig ook enkele tempels bezocht die we nog niet gedaan hadden. De 13-eeuwse met mooie rode muurschilderingen achter Boedha, vond ik wel mooi. Volgens de gids nog in oorspronkelijke toestand.
Uiteindelijk na 20 km, lunch in thee huis. Lekker, allemaal lokale specialiteiten zoals superlekkere lenterolletjes, gebakken banaan, een soort ronde koek met bonenpasta (zoet) in, Shan mie (Shannis de streek waar we morgen naartoe trekken).
Ondertussen was de temperatuur opgelopen tot +/- 40 graden!
Opgehaald door auto en terug naar het hotel. Al het vuil en zweet afgespoeld. Lekker, zo'n koude douche. Nu lekker genieten van de airco ;-)!