Van Kalaw naar Inle

Myanmar, Inle

Om 8:00 vertrokken voor een wandeling van een halve dag (+/- 12 km). Om Kalaw te verlaten moesten we nog even op een ietwat drukke baan lopen. Deze liep lans oude koloniale woningen, indertijd door de Britten gebouwd, om de té warme zomers te ontvluchten en deze op een hogere en frissere ligging door te brengen. We liepen oa langs plantages van naaldbomen, ook een initiatief van de Britten en nu nog altijd herbebossing met naaldbomen door de overheid. De geur van naaldbomen, was er één die je in Myanmar niet onmiddellijk verwacht. Hier en daar hielden we halt om een vogel te bekijken. Op de rijstvelden werden momenteel kolen, look, gladiolen en gember geteeld. Hier en daar zag je waterbuffels grazen op geoogste rijstvelden.
Op de voorziene tijd aan het 'station'-netje aangekomen. Wat een drukke bedrijvigheid! De kolen werden naar daar gebracht en verpakt in zakken om te verhandelen als er een trein stopt. Blijkbaar zitten op de (goederen)trein handelaars, die onderweg goederen kopen.
Verder zijn er ook talvan vrouwen die hun waren, zoals satés, fruit, warm eten, drinken verkopen aan de passegiers van de trein. Ook eetstalletjes en een winkeltje, waar je kon lunchen. Er werd fruit (dragonfruit, appel, aardbei), soep, mie met groenten, kip en ei op tafel gezet.
Bij navraag in verband met onze trein, werd gemeld dat hij pas om 16:00 ipv 13:00 zou vertrekken....waardoor we pas rond 20:00 in Inle zouden aankomen. De gids belde het bureau en er werd beslist dat een taxi ons zou komen halen en ons naar Kalaw zou brengen. De chauffeur die ons gisteren ophaalde aan de luchthaven, bracht ons naar het hotel in Inle. We werden afgezet, maar bij knchecken bleek dat het hotel overboekt was.... Marc werd aan de telefoon geroepen en kreeg het lokaal reisbureau aan de lijn. De chauffeur, die al vertrokken was, kwam ons terug ophalen.
Hij bracht ons naar een ander hotel en daar kregen de de keuze uit 2 kamers. We koern voor de ruimste...een suite 😊😀👍! Wat een ruimte: slaapkamerdeel, groot zitkamerdel, badkamer en groot terras met ligzetels. Super!
We hebben vandaag vastgesteld dat, als zich organisatorisch een probleem voordoet, het onmiddellijk opgelost wordt. Men weet van aanpakken in Myanmar!
Deze avond nog wat rondgelopen in het centrum. Je wordt er bijna overreden door de talrijke scooters. Lekkere Shan noedels met kip gegeten in een klein restaurantje. Hopelijk krijgen we hier geen spijt van.
Morgen beginnen hier de 'waterfeesten'...hetbegin van enkele dagen feesten mhoo hun nieuwjaar op 17/4.... dat belooft!!!