Regen regen regen ;-)

Myanmar, Hsipaw

Deze nacht onweer, tropische regen....
Voorzien vertrek om 8:00, want druk programma. De regen hield maar niet op, dus werd het programma aangepast. Eerst bezoek aan klooster met bijhorende stuppa en boedha beelden (1 groot beeld/windrichting). Ook de obligate beelden om de boze geesten weg te houden. In dat klooster hebben ze enkele jaren geleden beeldjes opgegraven. Amateuristisch e op dezelfde manier door kinderen laten schoonmaken. Resultaat: veel beschadigde beeldjes. Terug schoenen aan. Oef, want door de regen waren vloer en trap spekglad.
Volgende halte nanery, waar +/- 250!meisje les volgen. Momenteel is het hier zomervakantie. Enkel de weeskinderen waren aanwezig. Er waren daar in de buurt ook graven (supergroot) van de laatste prinsen/koningen...(éen ervan had 54 vrouwen!).
Het regenen was wat verminderd in intensiteit, dus besloten we de voorziene boottocht toch te doen op de Doktawadi. De boot bracht ons naar een typisch Shan dorp, waar bijna allemaal familie samen woont. Qua voeding zijn ze +/- zelfvoorziend. Veel groenten, fruit, kippen en waterbuffels. Indertussen was de regen eindelijk gestopt, terugrit verliep droog...op opspattend water na.
Lekker gegeten. Zoals gewoonlijk heel veel lekkere groenten.
Na een pauze van een uur, gingen we naar het paleis waar het verhaal over gaat 'mijn leven als shan prinses). We kregen uitleg van degene die het huis in de familie houdt, familie van de prinsen (ivm graven van daarnet).
En ja hoor, ook de voorziene wandeling door de dorpjes kon doorgaan. Mooie omgeving, vriendelijke mensen...wat wil je nog meer. En... toen we nog een 15 min van ons hotel waren, begon het te gieten... Geschuild in een huis bij mensen. Gastvrijheid troef. Keuze tussen sigaretten, whiskey, thee,...we kozen het laatste.
Toen het wat minder goot, zijn we vertrokken. Redelijk nat terug op onze kamer.
Was -niettegenstaande regen- een heel leuke dag! .

Natte maar interessante dag zo te horen! Ik ben het minder ver gaan zoeken - Londen vandaag en morgen... De globetrotter familie! Kijk ernaar uit om het volgende verslag te lezen.