Via Frankfurt naar Nairobi

België, Lubbeek

Vroeg opstaan voor onze vlucht van Zaventem naar Frankfurt.
Na een uitgebreid ontbijt in de luchthaven van Frankfurt vertrekken we met de middagvlucht van Lufthansa en komen in de late avond aan in Nairobi.

We landen in Nairobi Jomo Kenyatta International Airport. Het aanschuiven aan de douane, om ons paspoort en e-visa te controleren, duurt lang.
Daarna wordt het nòg eens lang wachten om een e-sim op de iphone te laten installeren. Ondertussen haalt Hilda de Keniase Shillings uit de muur.

Denis, onze gids voor de safari, staat blijkbaar aan de foute terminal te wachten. Gelukkig kan er gebeld worden en kunnen we vertrekken naar ons hotel, het 67Airport hotel. Het is bijna middernacht als we er aankomen... en dan begint de soap.
Onze geboekte kamer blijkt bezet. De volgende kamer staat onder water. Op zoek naar een volgende kamer ... we krijgen er een met een rammelende airco (die regelmatig stil valt), een keihard bed, lekkende kranen, veel straatlawaai... een slechte nacht...

TIA! This is Africa, wordt de slagzin van onze prachtige reis, maar toen wisten we dat nog niet ...