Van Nakuru naar Naivasha Lake

Kenia, nakuru east

Een halve dag Nakuru Lake. We blijven we aan het meer. De zoogdieren tekenen present.
Vooral vogels, hoewel er ook veel zoogdieren aan het strand en de moerassige grasvlakte aanwezig zijn.
We zien de 'velvet monkey' of groene meerkat, parende wrattenzwijnen, kuddes buffels, veel neushoorns, ...
Het licht zit goed om de vogels te fotograferen.

Voordat we het park verlaten zien we twee gekroonde kraanvogels en een wrattenzwijn. Het mannetje kraanvogel maakt het ijzig staand vrouwtje het hof. Het wrattenzwijn komt verstoord dichter bij de kraanvogels die doen alsof hij er niet is. Dat was buiten het wrattenzwijn gerekend die nog dichter komt ... mannetje kraanvogel duikt in elkaar en drukt zich zo dicht mogelijk tegen de grond en verdwijnt uit het zicht. Vrouwtje doet alsof er niets gebeurt en blijft staan.... lacht hen wellicht uit?!

In de namiddag rijden we 70 km tot Naivasha Lake. Het is een gevaarlijke en drukke hoofdweg richting Uganda met veel vrachtwagens en internationaal vervoer.
We zien veel plantages en grote boerderijen in de Rift Valley. Volgens Denis zijn veel nog steeds in het bezit van de talrijke nazaten van Lord Delamere, een beroemde grootgrondbezitter uit de koloniale periode.

We overnachten in Crescent Tent Camp aan de oevers van het meer. De ruime 'tent' is luxueus ingericht met een grote badkamer en met een veranda met uitzicht op het meer.
Op het gras staat een bord 'Be Aware of Wild Animals', we zien echter enkel vogels, waaronder prachtige ijsvogels aan de oever van het meer.
Bij het terugkeren echter wordt Marc wel aangevallen door een 'Blacksmith Lapwing', wellicht met een nest. Let op voor de kievitten! Hilarische scène!