Bagan - verblijven op archeologisch gebied, bezaaid met pagoden.

Myanmar, Bagan

Om 7:20 opgehaald in het hotel. Gelukkig ruim op tijd op luchthaven van Mandalay, wan vliegtuig vertrok 20 minuten te vroeg...nog nooit meegemaakt! Korte vlucht naar Bagan. Gids en chauffeur stonden paraat om ons eerst naar het mooi hotel te brengen en ons daarna het mooie Bagan te laten ontdekken. Het viel ons op dat Bagan veel minder druk was dan Mandalay. Oef. Maar ook dat het hier nóg warmer was dan in Mandalay.
De namen van de pagoden die we vandaag bezocht hebben, ga ik jullie besparen. Het valt wel op dat elke pagode die we bezochten iets specifiek had. Wat meerdere pagoden gemeenschappelijk hadden, is dat er heel wat beschadigd zijn agv de aardbeving in2016...op hetzelfde moment als de aardbeving in Italië. De oude (11de eeuw) pagodes waren gebouwd in rode baksteen en met een natuurlijk lijm aan elkaar bevestigd. Heel degelijk, want de oudere pagodes hebben -tot nu toe- minder last van de aardbevingen.
Ook hier worden de koepels van de pagoden bedekt met bladgoud. Dát en daarop dan de zon...het schittert!
Na de lunch even tijd om te zwemmen in het hotel. Heerlijk verfrissend. Daarna, wat dacht je, de volgende pagode. Alweer let haar eigen verhaal en kenmerken.
Aangezien je de pagoden met blote voeten moet betreden,...verdomd heet aan onze voetzolen. Altijd blij dat we schoenen terug vinden!
Met paard en kar reden we tussen de pagoden en in het dorpje van oud Bagan. Indrukwekkend.
Daarna terug in de auto om te genieten van een zonsondergang, vanop de pagode. Minder mooie kleuren dan gisteren, agv het stof dat in de lucht hing.
Was weer een fantastische dag!

Bagan is echt een fantastische plek. We moesten daar een 5tal vogeltjes zien dus verbleven we er 3 dagen. We verbleven in een mooi ,oud koloniaal hotel langs de rivier. Het restaurant bevond zich in de tuin. Misschien hetzelfde hotel? De foto's roepen goede herinneringen op. Geniet ervan. Laat jullie maar eens goed verwennen.

Kathleen D C 2017-04-08 18:07:48

Hoe meer foto's ik zie, hoe meer zin ik heb om ook te gaan! Geniet ervan...