Vogels spotten

Myanmar, Inle meer

Op 6:00 was onze boot daar om vogelt te bekijken op het meer.
Spijtig genoeg was het de ganse tijd bewolkt, met nu en dan een spatje regen...maar dat houdt ons niet tegen.
Eerst vaarden we langs de 'drijvende tuinen' . Indertijd hebben de Britten waterhyacint ingevoerd in Myanmar,....ondertussrn woekert deze plant overal. Ze vormen, aan de oevers van het meer drijvendd eilanden. Op deze eilanden doen de bewoners aan tuinbouw. Ze planten er tomaten, bonen (met staken en al),.... .
Op het meer, een klein boedha beeld. Altijd en overal aanwezig.
De vogelgids werkt voor het ministerie van bosbouw. Hij bracht ons naar zijn 'bureau', een paalwoning met daartond klein terras, zodat we overal om ons heen konden kijken.
Amai, al die vogels. Meestal nieuwe. Toen we daar enkele uren doorgebracht hebben hebben we ons verplaatst. Daar was een paradijs van vogels. Kolonies ibissen, kleine en grote zilverreigers, koereigers, nog tal van soorten reigers, een soort ooievaar maar dan een grijze en zwaardere versie.... we bleven maar kijken en genieten.
Daarna nog een wandeling door het dorp (met oa bananenplant) en enkele kleine vogeltjes.
Terug naar het hotel. Allebei tevreden met wat we gezien hebben.
Daarna iets gazn eten in het dorp. Via binnenbaantjes hebben we de meeste emmers water en stralen water van de tuinslangen ontlopen...'waterfestival'...je wordt er erg nat van! Dit festival gazt het nieuwjaar van 17/4 vooraf.
Morgen vertrekken we...naar het strand.

Ik geef jullie nog mee dat we drie dagen na Pasen vertrekken op een Balkan toer van voor twee weken. Jullie reisverhalen lezen gaat dan natuurlijk gewoon door. Groetjes Jan

jan 2017-04-14 16:09:36

ongelooflijk mooi ! wat me wel opvalt is dat jullie iedere dag vroeg uit de 'veren' zijn.