Day 5

Italië, Riva del Garda

De dag begonnen met een camping douche en daarna alles ingepakt en begonnen aan de trip naar Italië.
Onderweg hadden we al eens een diesellucht geroken maar niet verder er over nagedacht, en toen we moesten afremmen roken we het steeds erger, dus doorgereden naar een parkeerplaats om eens een inspectie te doen naar de lucht. Bij het stoppen roken we het zo sterk dat we er een beetje gek van werden, na het openen van de motorkap was het een zooi van diesel en een hoop rook dus de brandblusser maar even klaar gelegd.
Maar even rustig afgewacht voor we wat verder gingen doen om het probleem maar nader te bekijken maar de hele auto zat van voor tot achter helemaal onder de diesel.
Dus besloten we de verzekering maar te bellen die pakten het goed op en doorverbonden naar eurocross er zou een sleepauto opgeroepen worden om ons af te slepen dat zou 90 minuten duren maar uiteindelijk duurde het wat langer, maar Mario kwam met de sleepauto na een tijd en ging even onderzoeken en bij de eerste check spoot de diesel hem onder de oren :). Wat duidelijk was wat de oorzaak was een lekke brandstofslang, met een tang schroevendraaier en een multitool ging hij aan de slag maar helaas werd het probleem groter en werden we op de sleepwagen afgevoerd naar een garage achting iets. Na wat universele slangklemmen en wat stukken maatwerk slang deed alles het weer en daarna werd door een andere Mario de boel gereinigd en konden we eindelijk weer op pad. Alles met een vertraging van ruime 5 uur.
Onderweg maar een Mac gepakt en door naar onze eindbestemming Riva del Garda. In de buurt gekomen van Riva del Garda was het erg slecht weer hoosbuien en onweer. Hotel Albarello ingecheckt en nog even bij de overbuurman een pizza gekocht en lekker op de kamer opgegeten, een afsluitend biertje in de bar en op naar bed voor de volgende dag.