Dag 4

Zuid-Afrika, Capetown

Na een heerlijk ontbijt in de Kitchen Deli spullen gepakt en vetrokken richting Stellenbosch.Stellenbosch ligt in de wijnstreek.
Onderweg grote townships gezien erg apart is dat blikken hutjes en sommigen wel met een schotelantenne.
En onderweg zie je vanalles op en langs de snelweg mensen die wandelen of fietsen daar ook nog.
In Stellenbosch aangekomen weer een donkere man die je helpt bij het parkeren en je auto bewaakt en natuurlijk niet voor niets.
Ook was hij onze persoonlijke gids al wandelend richting Oom Sammie se winkel. Hier is het terug in de tijd met allerlei leuke dingen.
Daarna naar een restaurantje the blue orange om wat te drinken ze hadden daar ook nog een leuke tuin waar je kon zitten alleen kwamen we daar te laat achter.
Hierna een kerkje bezichtigd en daarna het laatste kruithuisje van de VOC uit 1777 dus best oud, de vloer beneden bestond uit een gewoon houtsoort en boven van stinkhout als je deze boom zaagt stinkt het hout.
Hierna weer vertrokken en zijn we naar blauwbergstrand gegaan, vanaf het strand heb je een mooi uitzicht op de tafelberg.
Op het strand ligt hier veel kelp en dat is best groot wel meer dan 2 meter soms, en we hebben hier nog een dode zeehond gezien.
En weer verder naar Capetown waterfront waar we even door het winkelcentrum zijn gelopen en de haven hebben bezichtigd, leuk om een bandje te horen spelen erg vrolijke muziek.
Ma heeft nog een handkus gekregen van een straatartiest living statue erg grappig dus.
En verder op weer een bandje van oude mannetjes maar die spelen ook erg gaaf.
In de haven zelf ook nog zeehonden gezien leuk om te zien hoe speels ze daar rond zwemmen.
Maar van alle indrukken best wel trek gekregen dus bij restaurant Spur heerlijl een Tbone gegeten echt een aanrader.
Nu weer terug in het hotel voor de afsluiter koffie met een afzakkertje

Ik wil ook naar Oom Sammie se winkel!! Megaleuk!

Selina 2013-08-20 22:16:58

Ja wat een krom winkeltje, ha, ha . Op die ene foto, met Mina en de bus, zie je echt dat het winter is. En als je die prachtige pinguïn foto ziet lijkt het wel weer een zonnige zomerdag.

Alien 2013-08-20 22:47:07

Leuk al die indrukken he, die je krijgt in een ver land. Jouw zeehonden zijn eigenlijk zeeleeuwen, nl de zuidelijke pelsrob, die op de Kaap voorkomt. Ik weet niet of jullie nog naar de Skeleton coast gaan, daar zitten ze veel, en als je geluk hebt kun je daar ook bruine hyena's en zadeljakhalzen zien, die azen op de pups van de zeeleeuwen.

Willy. 2013-08-22 02:38:36

Geweldig dat winkeltje ..ik vind dat bord verdomde mooi hahaha Algemene handelaars