Dag 8

Zuid-Afrika, Addo

Na het ontbijt vetrokken richting Addo. Onderweg komen we weer langs een township zo zie je het contrast arm rijk.
We zijn via de tsitsikamma pas gereden, de blaukrans pas was helaas afgesloten.
In het tsitsikammapark heerlijk gegeten met uitzicht over zee, ook hier weer klipdassies gezien die heerlijk aan het genieten waren van de zon.
Hierna weer verder gereden richting Port Elizabeth een grote stad waar helaas heel veel afval overal ligt vooral bij de townships.
De afslag genomen richting het Addopark waar de weg ook wat slechter werd. Je rijd door langs de sinaasappelgaarden en citroengaarden, een groepje apen onderweg gezien en 2 giraffen.
De weg hier is slechts zand/grind en vol met potholes.
Uiteindelijk aangekomen bij witkrantz bij Johan en Linquenda. Ze wonen helemaal in de rimboe maar hebben hier een verschrikkelijk mooi huisje met zoals ze het hier noemen een "plaats" het land en huis. Het zijn ontzettende lieve mensen en hebben het allemaal super gezellig gemaakt.
Overal zie je mooie vogels zoals kolibries hoornraven en glansspreeuwen, en dat allemaal gewoon bij huis.
Johan ging heerlijk vlees klaarmaken op de braai/oven/haard, Linquenda had heerlijke aardappel met pompoen klaargemaakt echt heerlijk gegeten.
Na en voor het eten heerlijk genoten van een borrel en wijn :-)
Voor de tv gezeten en een wedstrijd rugby gekeken de zuidafrikaanse bokke tegen de argentijnse puma's nog een borrel en op naar het meest gekleurde bed die gezien heb.

Ziet er allemaal leuk uit, maar wel de foto's draaien voor het plaatsen misschien? groetjes, Willy.