Dag 5

Zuid-Afrika, Hermanus

Vanmorgen werden we wakker en zagen Kaapstad met veel regen ook dat komt dus voor in je zomervakantie :-)
Na heerlijk te hebben ontbeten de koffers gepakt en ingeladen. Nog even de markt op want het was even droog.
We verlaten Capetown en gaan onderweg naar Hermanus waar de walvissen zijn.
Onderweg bavianen gezien maar minder gezien dan er zouden moeten zijn.
In het dorpje Kleinmond nog even een lunch gehaald, het grappige was wel dat de eieren en brood nog gekocht moesten worden in de supermarkt ernaast. Maar hoe simpel de keuken ook was het smaakte prima.
Na de lunch weer verder gereden richting Hermanus, hier hebben we ondanks het slechte weer en de hoge golven toch walvissen gezien dat wil zeggen af en toe een staart of een of vin of een luchtstoot.
Ook grappige Klipdassies gezien.
De dag alweer bijna voorbij en na lekker gegeten te hebben bij Wimpy's terug naar ons overnachtings plekje Baleens guesthouse.
Koud op de kamer maar bij de openhaard nog even lekker opwarmen met een versnapering