Dag 3

Zuid-Afrika, Capetown

De wekker ging vroeg af.
Eerst ontbijten en dan de huurauto ophalen.
Het is nog vrij fris buiten maar de zon schijnt al wel.
Het ontbijten gebeurd net buiten het hotel maar is echt SUPER voor elkaar.
De huurauto is een klein personenbusje met heerlijk veel ruimte.
We zijn vertrokken naar Simon's Town waar de boulder pinguins broeden erg leuk om te zien. Ook nog een paar mooie rupsen en een hagedis gezien en veel aalscholvers.
Hierna zijn we vertrokken richting Capepoint het zuidelijkste plekje van Afrika. En hier onze eerste wilde struisvogels gezien. De golven in de zee zijn echt spectaculair ook een rob gezien die in het water zwom.
Daarna naar The Lighthouse van Capepoint gereden en wat gegeten en met een soort treintje die toevallig The Flying Dutchmen heette alleen wel hoopgevend dat dat schip vergaan is. Boven aangekomen een korte wandeling gemaakt naar The Lighthouse.

Vanaf Capepoint zijn we naar Kommentjie gereden en de kustlijn gevolgd richting Houtbay en een aantal mooie uitzichtspunten gehad waaronder ChapmansPeak. Vanuit Houtbay zijn we door gereden naar Waterfront en daar fish and chips gegeten in de Fishersman choice.
buikjes vol en weer heerlijk de dag afgesloten met koffie en borrel

Gave foto's. Wel even wennen dat dit ook Afrika is. Very nice.

Selina 2013-08-20 22:14:40

Het naambordje zei het al, het zijn Afrikaanse pinguins, de meest noordelijk levende soort pinguin. Ik hoop dat jullie oo knog een beetje mooi weer krijgen, misschien op safari.