Dag 19

Zuid-Afrika, Mbombela

Vanmorgen opgestaan en weer zelf een lekker ontbijtje gemaakt met eieren spek brood.
Daarna nog even wat laatste souvenirs ingekocht en vetrokken richting de 1 van de uitgangen van het park dus weer een leuke tocht. Onderweg toch nog leuke dieren gezien zoals het luipaard heerlijk liggend in en boom, en niet vergeten een hele groep gieren die aan het badderen waren.
Ook nog een visarend en bromvogel gezien.
In het Skukuzapark nog even gegeten en daarna weer verder. Bij de uitgang moet je zelfs je afmelden:-)
Net buiten het park kom je de armoede weer tegen dat geeft toch wel een vreemd gevoel.
Eind van de middag weer aan gekomen in Nelspruit waar we de laatste overnachting weer hebben van de vakantie in Zuidafrika bij Almars view.
Nog even wat gedronken daarna het avondeten met afsluitend een wijntje en het pakken van de koffers vol met leuke dingen en souvenirs.
Morgen nog even de dag volmaken hier in Nelspruit daarna richting Johannesburg airport.

Het zit er alweer bijna op! Wat snel gaan 3 weken dan he? Maar jullie hebben het vast prachtig gehad, ik an niet wachten op alle verhalen van jullie tochten en avonturen. Wat een mazzel dat je nu alweer een luipaard gezien hebt, er zijn vele mensen die vaak naar Afrika gegaan zijn, zonder ook maar ooit een luipaard ten gezicht te hebben gehad! Die bromvogel noemen we hier hoornraaf, een gek beest met hele grote wimpers, die idd die gekke brommende geluiden kan maken. Die kapsalon lijkt me een topper, haha! Groetjes, Willy.