Dag 7

Zuid-Afrika, Plettenberg

Vandaag natuurlijk gestart met een een heerlijk ontbijt in ons guesthouse Knysna Manor.
Na ons ontbijt vertrokken naar Plettenberg om het vogelpark Birds of Eden te bezoeken, dit is de grootste voliere van de wereld.
Eerst bij aankomst een grote groot baboons gezien erg grappig zijn ze maar ook gevaarlijk.
Het vogelpark zelf is echt heel gaaf erg veel leuke vogels waaronder ook diverse Ara's en veel andere soorten, een paar gaan soms zo een groot deel mee op je schouder. Er was er 1 bij die het erg prettig vond en begon grappige geluidjes te maken en te fluiten.
Grote groep ibissen ineens vanuit het niets die je tegen kwam allemaal erg gaaf.

Na het vogelpark zijn we naar een park van katachtigen gegeaan wat Tenikwa heet. Eerst moesten we een filmpje bekijken waarin duidelijk gemaakt werd dat veel mooie dieren ook hier bedreigd raken waaronder de cheetah leopard en daarna gingen we met ons vieren onder begeleiding van onze gids Msizi het park in, hij deed ht echt heel leuk en vertelde met veel passie over de dieren en kon het perfect uitleggen.
Eerst kwamen we bij de karoeka (ROOIKAT) dat betekent zwart oor en erg snel beest en kan erg hoog springen 3meter.
de volgende was het luipaard daarna gingen we bij de afrikaanse wilde kat het verblijf in. Hierna gingen we het verblijf in van de cheetah(the spotted cat) hier lag broer en zus (tweeling). Vervolgens het verblijf van de cerval bezocht. hierna de bavianen. en als laatste de kraanvogels maraboes en schildpadden en stokstaartjes.
Al met al een erg mooie dag gehad.
In Knysna nog even inkopen gedaan en bij waterfront nog even fish&chips gegeten en natuurlijk de dag afgesloten met koffie en borrel

Mooie foto's Roelof! Die groene, wat een prachtig verenpak. Groet, Klaas en Alien.

Alien 2013-08-24 01:12:27

Net wat voor jou Roel. Mooi hoor!!!

Selina 2013-08-24 08:58:00

De groene vogel is een toerako, de rode een rode ibis uit Zuid-Amerika. De roodgele ara komt uiteraard ook uit Zuid-Amerika, zoals alle ara's. Er bestaat nog wel eens wat verwarring over de juiste benamingen van de grote gevlekte katten. De cheetah heet bij ons jachtluipaard, de wat robuuster gebouwde is een luipaard, ook vaak panter genoemd, zeker als het een zwarte melanistische versie betreft. De cheetah heeft kleine en gesloten vlekjes, en is gebouwd als een hazewindhond. De luipaard heeft open rosetten, een mooie "halsketting" van vlekken, en meer de bouw van een weltergewicht, en is heel erg sterk, misschien wel de sterkste van de grote katten in verhouding met hun lichaamsgewicht. Van de bavianen heb je ook verschillende soorten, cq ondersoorten, ik gok dat dit de beerbaviaan is, maar misschien ook de groen baviaan, dat zou je daar even aan een kenner moeten navragen. Veel plezier verder, groetjes, Willy.