Dag 12

Zuid-Afrika, potchefstroom

Vanmorgen na ons ontbijt vetrokken richting Potchefstroom. Onderweg af en toe een stop voor tanken/eten .
De rit van ruime 400 kilometer eindigde in de shoppingmall Mooirivier waar we even een taart en flesje drank hebben gekocht. Het mooie is dat het over de rivier is gebouwd en je kan door glazen panelen de rivier kan zien.
Hierna nog een klein stukje naa Johannes en Roelof Stam. Ze runnen met hun 2 en de zwarte knecht de boerderij, heel veel oude spullen hebben ze nog en ze leven ook erg opzich zelf en genieten zonder echte luxe.
Na de koffie en gebak een rondleiding gehad van Roelof over het erf. Nog even wat koffie gedronken en later brood gegeten.
Nog even gekletst en daarna met Johannes vertrokken naar zijn woning hij moet wel mee want de waakhond laat niemand toe.
Om het huis heen staat een hekwerk vn stroomdraad zodat we de nacht veilig zijn. Maar ook zijn ze bewapend dus we zijn veilig.
Niet vergeten we hebben de avond afgesloten met een borrel