Dag 19 Krugerpark Satara Restcamp

Zuid-Afrika, Kruger Park

Vanmorgen ontbijtje gehad op de veranda heerlijk wakker worden.
Na het ontbijt vertrokken voor een tripje richting Olifants, onderweg weer leuk dieren spotten. Weer vanalles gezien ook nog even uit de auto op de brug over de rivier de Olifants ivm wilde dieren mag je maar halverwege de brug uit de auto. Vanaf de brug een mooi uitzicht op de rivier en zo hier en daar een krokodil te zien.
In Olifants Restcamp heerlijk een sandwich gegeten met een supermooi uitzicht op grote hoogte op de rivier op de achtergrond de visarenden nijlpaard gewoon geweldig.
De terugweg hebben we nog een deel afgelegd via een onverharde weg grote delen zijn zo hobbelig dat je flink door elkaar wordt geschud.
Ik heb me bij terugkomst ingeschreven voor de nightdrive safari, en de anderen voor hun eigen braai.
De nightdrive begint goed met de uitspraak van de gids/chauffeur je mag wel voorin komen zitten.
De rit begon en vrij snel werden de serval en sivet kat en nog wat kleine dieren, allemaal zo mooi om te zien.
De gids vertelde me dat ze eigenlijk allemaal niet te ver weg mochten van het kamp, maar hij zei dat hij de leeuwen wist en hopelijk het luipaard.
De rit ging inderdaad erg ver maar hij wist goed wat hij deed, zoineens reed hij de bos in en daar lagen 3 leeuwen(mannetjes) heerlijk de smullen van een buffel dit was zo indrukwekkend we bleven hier een poosje daarna vertrokken we weer op zoek naar het luipaard maar die was er niet meer maar wel een mannetjes en vrouwtjes leeuw.
Op de weg terug nog olifanten zebra's en een neushoorn en wat kleinere katachtige gezien.
Al met al een super mooi avontuur.
Na terugkomst van de supermooie safari nog even een proefje mogen doen van de braai.
En als afsluiting een borrel en helaas de laatste nacht in Krugerpark