Dag 17

Zuid-Afrika, Kruger Park

Vanmorgen hoorde ik een bons op het dak, even snel uit bed en ja de aapjes hielden een tocht langs de huisjes waar ze de koelkasten vuilnisbakken doorzochten op etenswaren. Ze hadden geluk bij 1 van onze buren.
Nog even naar de rivier gelopen om 6:30 maar daar was niet veel te zien. Daarna weer een ontbijtje gemaakt daarna spullen ingeladen en vertrokken richting restcamp Satara.
Goed gezocht naar dieren en veel weer gezien, tussen de middag gegeten bij een open picknickplaats Tshokwane. Erg leuk veel vogels en natuurlijk aapjes en je moet je eten flink verdedigen. Bij het toiletgebouw was nog een bosbok met een jong.
En niet ver daarna ja daar werd onze BIG 5 kompleet want daar lag in de verte een leeuw. Ook kwamen we een kudde buffels tegen eerst leken het niet heel veel maar iets verder gereden bleken het wel een paar honderd te zijn. Ook leuk een hyena gezien die echt aan het badderen was zelfs op zijn rug in het water.
Uiteindelijk aangekomen in restcamp Satara waar we en super guesthouse hebben, hier lopen de eekhoorns en mangoesten en natuurlijk aapjes die weer op rooftocht zijn.
Even fish&chips gegeten en daarna klaar maken voor de avondsafari in het donker, 2 leeuwen en een paar andere leuke dieren het werd best koud aan het einde.
de dag weer afgesloten met een borrel

Wow. Erg gave foto's zeg!!! Al vind ik al die vogels en apen aan tafel maar niks hoor.

Selina 2013-09-05 15:14:51

Erg mooi allemaal weer! Die groene meerkatten zijn hondsbrutaal, en als zij het al niet zijn, dan de bavianen wel! Mooie hoornraaf, erg interessante vogels die ervoor gekozen hebben om zoveel mogelijk op de grond te leven. Zoveel vogels aan tafel, lijkt me heel erg leuk! Brindled gnu, ook wel blauwe gnoe of gewoon wildebeast zoals ze daar vaak zeggen. Imposante dieren die kafferbuffels, of Kaapse buffels, op 1 na de dieren die voor de meeste menselijke slachtoffers zorgen in Afrika. Groetjes, Willt(ps, bedankt voor jullie leuke kaartje, kwam vanmiddag binnen).

Willy 2013-09-06 04:30:40

Gefeliciteerd met de big five!!!!! Je moet er nog even niet aandenken, maar het mooie Afrikaanse leven moeten jullie over een paar daagjes vaarwel zeggen, het is nie aans, maar de kop en tfototoestel vol met aaaaalleeees. Je zult het al wel geleezn hebben ,maar de Schipholtrein wordt repareerd en heel misschien muj een stokkie mit de busse. Ook niet erg natuurlijk. Vast beter dan de weg naar Addo!!! Als je het leuk vindt dat we jullie weer vant station halen horen we da graag, Ondertussen ist nog Afrikatijd he! Heb het goed.