Afrika 2014 dag 5 Hermanus

Zuid-Afrika, Hermanus

Vanmorgen ons afscheidsontbijt in het Ritz hotel Kaapstad gehad.
We vertrokken eerst richting het vliegveld om de auto te wisselen ivm de ramen die achterin niet echt open konden.
Het duurde allemaal wel wat langer want bij de eerste bus ging het raam ook niet open, de andere moest nog schoongemaakt worden.
Hierna begon de trip naar Hermanus, een leuke rit langs de kust via de r44.
Bij Hermanus hebben we gelukkig walvissen gezien, 1 ver weg had veel lol die kwam steeds boven water maar helaas te ver weg.
We hebben onze spullen in ons guesthouse gebracht Baleens genaamd. Nog even heerlijk naar het strand geweest om leuke foto's te maken en weer heerlijk genieten van een mooie zonsondergang.
Nog heerlijk gegeten bij Spurs en daarna de dag afgesloten met een bakkie koffie en een borrel en chocola, heerlijk bij het haardvuur.

Die walvis lijkt mij een Zuidkaper, die komen daar voor, en die vertonen dit gedrag vaker, ze laten zich dan als het ware door het water zeilen. Ook leuk dat je nog een Rock Hyrax gescoord hebt! Veel plezier verder! Groetjes, Willy.

Willy 2014-07-30 23:29:34

Ik probeer alles te lezen maar lukt nog niet allemaal maar wat ik gelezen hem lijkt super!!! Geniet lekker en ik ga het verder proberen.