Afrika 2014 dag 4

Zuid-Afrika, Cape Town

Vanmorgen begon de dag weer met een heerlijk ontbijt in het Ritzhotel.
Daarna vertrokken we naar Waterfront waar we met de boot een soort catamaran naar Robbeneiland gevaren zijn, het was erg lekker weer zodat we voorop buiten konden zitten. Na ongeveer een uur varen kwamen we aan op Robbeneiland waar we met een bus een rondleiding kregen. Er wonen nu een aantal mensen daar en er is een crime-rate van 0.
Na een korte pauze zijn we verder gereden en hebben we door een ex politieke gevangene een rondleiding gekregen waar we de omstandigheden hebben gehoord waarin de gevangenen hebben geleefd.
Ook de cel waar Nelson Mandela heeft gezeten gezien en ook waar hij zijn boek verstopte.
Een korte wandeling terug zijn we op de snelle boot terug gestapt, redelijk onstuimig op de oceaan maar we zaten lekker op het achterdek.
Nog even snel geregeld dat we een andere bus krijgen ivm slechte ramen.
De rest had even een relax moment gehad bij het zwembad, heerlijk de zonsondergang bewonderd aan het water erg mooi allemaal.
De dag afgesloten met heerlijk eten en op de kamer de koffie met borrel.

weer een mooie ervaring rijker dus! die crime-rate lijkt me wel redelijk, want als die paar mensen elkaar ook nog gaan afmaken, dan blijft er niet veel over he... Een tocht op zo'n snelle BOOR lijkt mij ook niet comfortabel trouwens, zeker al niet op de CD oceaan... ;) Thuisfront alles ok, nogf steeds goede temperaturen hier, wel af en toe regen. Huisdieren en bakken ook in orde. Groetjes, Willy.