Dag 18

Zuid-Afrika, Kruger Park

Vanmorgen heerlijk ontbijtje klaar gemaakt en daarna de spullen weer in geladen want vandaag gaan we weer de rondavel in. Direkt vanmorgen een scop uiltje gezien erg klein maar leuk.
Na het ontbijt een leuke route uitgekozen om te rijden waar de meeste dieren gespot waren tijdens de ochtendritten. Maar direkt ook al een kudde olifanten die haast hadden getroffen, daarna wat giraffen zebra's gnoe's impala's duikers gezien. Maar later ook nog 2 slapende leeuwen gezien erg ver weg maar toch.
Ook bij een picknick plek wat hagedissen gezien erg mooi hoor. Ookmveel gieren gezien maar helaas lach de buit uit zicht.
uiteindelijk wat later gegeten en direkt de sunsetdrive geboekt dus even wat inkopen voor het avondeten enzo gedaan.
Om 16:15 moesten we ons melden voor de rit. Gelukkig hadden we een hele toffe chauffeur met humor. Hij vertelde heel leuk en wist veel over de dieren te vertellen, hij herkende zelfs een slangenspoor. Onderweg wat olifanten gezien zebras de normale dingen maar hij nam de tijd zodat we dicht bij een olifant konden komen. Hij had goede ogen want hij spotte in het donker een kleine uil genaamd witwanguil. Uit eindelijk kwamen we ook hyena's tegen de jongen waren erg nieuwsgierig. Niet veel later troffen we meer aan waar 4 jonge hyena's bij waren echt heel gaaf. Ook nog een stekelvarken gezien maar die verstopte zich snel weer
Daarna bij de rondavel een braaitje gemaakt met spek boerewors en wijn.

Jullie komen vast helemaal blut terug na al die expedities, haha... Bij jullie thuis vandaag een poep-expeditie, de kat had op het tapijt gescheten, maar was al droog, dus met de stofzuiger opgezogen, verder alles toppie hoor! Volgende keer wel wat meer rum in de koelkast hoor! Zelfs met 1 drankje per keer kon dat echt niet uit! Die twee vogels op de foto zijn zgn zadelbekooievaars. Erg leuk dat je jonge hyena's hebt gezien!