Plannen maken

China, Nanjing

Ze hebben hier net als wij ook OV kaarten in diverse vormen. Hiermee kun je met de bus of de metro of met de fiets. Op diverse plaatsen in de stad vind je speciale fietsrekken waar je met je OV kaart een (oranje) fiets kunt lenen of terug brengen. De eerste twee uur is het zelfs gratis.

Tegen het einde van de ochtend komt mijn reisbureau consulente (Caroline) langs met een up-date.
Ze heeft nog even met een vriendin gesproken die er geweest is en de bergen in het noorden is misschien toch niet zo’n goed idee want daar is eigenlijk niets te doen (waarschijnlijk dus helemaal mijn ding), de Yellow Mountains zijn de beste optie en het weer ziet er ook wel redelijk uit. Zaterdag begint regenachtig maar later klaart het op en zondag ziet er goed uit.
De Yellow Mountains it is.
Ze gaat het regelen en zal ook een uitgebreide reisbeschrijving maken zodat ik misschien de weg kan vinden want ze hebben er natuurlijk weer totaal geen vertrouwen in.

‘s middags komt ze terug met een kaart van het gebied, een beschrijving van de trip, een voucher en twee regen poncho’s. Ik moet morgen ochtend om 06:40 uur aan de overkant van de straat bij DDTS op de bus stappen.
Als ik vraag waar ik moet betalen blijkt dat de reis en een hotel overnachting boven op de berg al door DDTS betaald zijn en dat ik alleen geld mee moet nemen voor de bus ter plaatse en de kabelbaan.
Dat dit niet de bedoeling was vind geen gehoor. Ze doet het graag en verontschuldigt zich dat er niet iemand mee kan om me te begeleiden.