4e pinksterdag

China, Nanjing

Ik heb maar eens een foto gemaakt van wat zo’n beetje mijn standaard ontbijt is geworden.
Twee zelf gesneden plakken brood, een beetje groenvoer, twee gegrilde plakken ham een plak spek, een worstje en een omelet waar ongeveer hetzelfde nog een keer in zit.
Om het toch nog een beetje Chinees te maken heb ik die twee “vulkaantjes” er bij gepakt.
Dit is Chinese Home made soup…
Het is een soort deeg waar inderdaad soep in zit. Dit maken ze door gestolde soep in te pakken in deeg en dan met stoom op te warmen. Als je er een hap van neemt loopt het zo langs je kin je overhemd in dus de truc is ze in één keer in je mond te nemen of er een lepel onder houden. Best lekker.
Verse jus d’orange en koffie maken het compleet.
Bijna want daarna neem ik nog wat stukjes meloen, twee verschillende soorten, en meestal een paar stukjes Dragon fruit.
Als ik dit alles zo opschrijf besef ik me waarom dat afvallen nog niet zo wil lukken.

Het toilet bij DDTS is ook een beetje bijzonder.
Het is in ieder geval schoon. Aan één kant zijn er urinoirs op bruikbare hoogte en aan de andere kant op een verhoging 5 hokjes met 4 hurkplees en 1 hightech invalide toilet.
Hoe een invalide met zijn rolstoel de verhoging op moet komen is in het ontwerp gemist denk ik. Ik ben er in ieder geval blij mee want het is een “normaal” toilet. Zij het met automatische brilwas installatie en wat niet meer. Het lijkt wel een gamerstoel.
Jerry, mijn gids van afgelopen weekend verteld dat hij vanaf morgen een lang weekend met zijn vriendin (aanstaande vrouw) naar Hongkong gaat. Naar Disneyland, en hij zal wel iets voor me mee nemen. Mijn opmerking dat dat niet nodig is komt niet aan.

Na werktijd loop ik langs de wasserette om mijn was op te halen. Niemand te zien. Als ik me omdraai staat daar uit het niets ineens de eigenaar. Hij weet precies waar ik voor kom en heeft het wisselgeld al klaar voordat ik mijn briefje van 100 Yuan te voorschijn heb gehaald.
Het ziet er keurig uit. Alles is zelfs netjes gestreken en in plastic verpakt.
Hier kom ik nog wel een keer terug!

Lekker een ontbijtje met stokjes naar binnen werken, alleen die tomaatjes...

Richard de Goede 2016-05-26 15:22:26

Hee Hansmans... ik lees dat je behoorlijk aan het sporten bent. Maar een foto van dat afgetrainde lichaam zie ik nergens. Is het wel echt allemaal. Want anders moet ik hier ook een beetje extra gaan sporten, anders durf ik straks niet meer naar de sportschool met je als je terug bent. Maar je hebt het wel naar je zin zo te lezen en te zien. Mooi man. Veel plezier he... Groet, Ad.

Ad van der Zwart 2016-05-26 23:52:28

@ Richard zelfs die tomaatjes lukken inmiddels wel, dat brood is lastiger maar 's morgens gebruik ik gewoon mes en vork. @ Ad, er staan al genoeg onsmakelijke foto's op internet. Ik zou inderdaad maar aan de slag gaan anders zien ze jou helemaal niet meer staan!