2e Weekend

China, Nanjing

Wederom lijkt het erop dat het de hele dag zal regenen. En het regenseizoen is nog niet eens begonnen!
Ondanks dat ik de beschikking heb over een Chinese paraplu blijf ik vandaag binnen.
Gelukkig kan ik me altijd wel vermaken. Ik heb hier trouwens ook standaard (gratis) HBO en StarMovies en een stuk of 50 Chinese zenders voor als ik me echt mocht vervelen.
In de ochtend gaat één van de kamermeisjes als een wervelwind door de kamer. Dat heeft ze duidelijk al eens eerder gedaan.
Laat in de middag ga ik eten. Buiten de deur natuurlijk.
Ik ga weer naar de Spicy joint waar ik eerder met Caroline ben geweest. Voornamelijk omdat het menu ook in het Engels is en omdat ik weet hoe het daar werkt.
Ik heb mijn paraplu mee genomen maar ik kan bijna de hele 50 meter overdekt lopen.
Mijn paraplu is dan ook nagenoeg droog maar bij de ingang van het restaurant wordt hij desondanks in een speciaal paraplu plastic zakje gedaan. Bij de deur staat een dame die je een tafelnummer geeft maar omdat ze waarschijnlijk denkt dat ik het niet begrijp stuurt ze een jonge van de bediening mee.
Die werkt er blijkbaar net want ik weet beter de weg dan hij. Een collega zet ons weer in de goede richting en uiteindelijk eindig ik aan een klein tafeltje ergens in een hoekje. Het menu is gelijk een bestelformulier waarop je aan kunt vinken wat je wilt hebben. Er is ook een boek met foto’s van de gerechten zodat je ongeveer kunt zien wat je te wachten staat.
Ik bestel Oven roasted chicken en soort noedels en volgens mij lotus root.
Helaas zijn de dranken niet vertaald maar mijn scan app red de dag.
Als ik met mijn aap de Chinese tekens scan vertaald hij bij één van de kolommen bier!
Daarna Budweiser. Er is blijkbaar ook een Chinees teken voor Budweiser!
De noedels zijn er zo want dat was een koud gerecht en ook het bier komt rap. Samen met een kopje thee overigens…. De rest van de gerechten laat redelijk lang op zich wachten. Maar goed ik heb de tijd.
Als het hoofdgerecht komt zie ik dat me, voor wat betreft mijn stokjes techniek, de grootste uitdaging tot nu toe te wachten staat. Een hele kip!
Ik laat me niet kennen en doe net alsof ik niet anders gewent ben. Uiteindelijk valt het me niet tegen en krijg ik de klus geklaard zonder mijn handen te gebruiken en zonder stukken kip te lanceren.
Het heeft weer goed gesmaakt.
Het enig min puntje is dat ze voor het afruimen van de tafels, en er is veel af te ruimen want de meeste mensen laten de helft staan, een grote kar gebruiken met een bijzonder onsmakelijke afvalton waar alles in wordt geplonsd. Naast jouw bord!